„Često smo bili svjedoci da se konkretni pokazatelji nisu uzimali u obzir kod donošenja odluka u ovom smjeru. Kao Šibenčanin i lokal-patriota oštro ću prosvjedovati protiv svakog rješenja koje će ići na štetu Šibenika, a pogotovo ukoliko nisu dovoljno uvjerljiva odnosno utemeljena na konkretnim činjenicama. Na području Carinarnice Šibenik, u okviru kojeg obuhvata se nalazi i pomorski prijelaz, izvode se radovi višmilijunske vrijednosti; izgradnja Marine u Mandalini za mega jahte, te privezište za velike prekooceanske putničke brodove, odnosno cruisere, s kompletnom infrastrukturom. Tu su i dva nacionalna parka, vrlo razvedena obala s najviše marina na Jadranu, što su dovoljni argumenti da sam protiv ovakvog prijedloga kojim bi šibenska Carina potpala pod upravu u Splitu. Naravno, riječ je o prijedlogu i mislim da ima prostora za razgovor i da će moja dva zamjenika danas na sastanku, zajedno s povjerenikom CSH Podružnica Šibenik Pericom Ninićem i povjerenikom SDLSN RH Podružnice Šibenik Vinkom Šupom, uspjeti iznijeti dovoljno argumenata da zadržimo carinsku upravu u Šibeniku.“, kazao je gradonačelnik.
„Skorim ulaskom RH u EU, ukida se vanjska granica prema zemljama članicama EU a ostaje vanjska granica s našim susjedima koji ne ulaze u EU (Srbija, BiH, Crna Gora), kao što ostaje granica na moru. U okviru Carinarnice Šibenik, djeluje međunarodni cestovni granični prijelaz Strmica s BiH, koja granica će ulaskom RH u EU, postati vanjska granica EU. Jednako tako u okviru Carinarnice Šibenik, djeluje i međunarodni pomorski stalni granični prijelaz Luka Šibenik, kao i međunarodni pomorski sezonski prijelaz Marina Kremik. Ulaskom u EU, ti prijelazi nastavit će djelovati u okviru Carinarnice Šibenik i biti vanjska granica EU.
Povjerenik CSH Podružnica Šibenik Perica Ninić podsjetio je na činjenicu da Carinarnica Šibenik ima svoju skoro stoljetnu tradiciju. „Jedna je od 10 Carinarnica koje je bila u službi gospodarstva, ne samo od samostalnosti RH pa do prije 5-6 godina, kada ja osnovano još 7 Carinarnica na carinskom području RH. Od tih 10 Carinarnica, 7 Carinarnica je bilo pomorskih, odnosno sa sjedištem na moru, što svjedoči o važnosti međunarodnoga pomorskog prometa i carinskog nadzora na moru. Uz sva ova ulaganja, kako na moru, tako i na granici sa BiH, uz gospodarstvo koje se budi u našoj županiji, a sve to skupa pretpostavlja postojanje carinske službe u Šibeniku, ostaje nejasno kojim kriterijima se Carinska uprava rukovodila kada je predložila ukidanje Carinarnice Šibenik. Ako je jedini kriterij broj zaprimljenih carinskih dokumenata, odnosno deklaracija u odnosu na broj zaposlenika, onda moramo istaknuti da prilagođavanjem carinskog zakonodavstva RH na stečevine EU, mnogi carinski postupci, obavljaju se na temelju usmene prijave, znači nema papirnate prijave, a ulaskom u EU neće je niti biti. Ako je kriterij bio naplaćeni prihodi, odnosno carina, porezi i ostale pristojbe, onda niti to ne može biti jedino mjerilo, kada znamo da Carinski zakon poznaje pusta oslobođenja, kako bi se olakšalo hrvatsko gospodarsko poslovanje. „ bio je jasan Ninić.
Povjerenik SDLSN RH Podružnica Šibenik Vinko Šupe napomenuo je kako sve carinske postupke u Carinarnici Šibenik, od nadzora preko upravnog postupka, prekršajnog carinjenja, obavlja 60 ljudi. „Mišljenja smo da nema nikakvog temelja za ukidanje Carinarnice Šibenik, osim činjenice da se ipak grad Šibenik nalazi na maloj udaljenosti između dva veća grada Splita i Zadra.Ukoliko su potrebni i statistički podaci, o broju obrađenih dokumenata ili naplaćenih pristojbi, služba Carinarnice Šibenik ih može dostaviti u svakom trenutku.
Objavljeno: 02.04.2012, 00:00h