Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap
SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Na 110. sjednici Poglavarstvo prihvatilo Program za natječaj za izradu idejno-urbanističko-arhitektonskog rješenja uređenja Drage

 

Gradsko poglavarstvo je jutros održalo svoju 110. sjednicu na kojoj je prihvaćen Program za natječaj za izradu idejnog urbanističko arhitektonskog rješenja uređenja Drage u Šibeniku. Kako je pojasnila Ingrid Gojević, dipl.ing.arh. i savjetnica Uprave Zagreb-montaže d.o.o., Program za provedbu javnog anketnog urbanističko - arhitektonskog natječaja za područje Draga, izrađuje se temeljem obveza iz Generalnog urbanističkog plan grada Šibenika . Gradsko poglavarstvo Grada Šibenika, zajedno sa Zagreb-montažom kao budućim investitorom, pokrenulo je proceduru pripreme podloga i raspisivanja javnog natječaja za idejno urbanističko-arhitektonsko rješenje uređenja područja Draga u središnjem dijelu grada Šibenika.Sadržaj i kapacitet proizlaze iz prostornih mogućnosti područja i usklađenja s potrebama budućih korisnika. Odabrano rješenje koje će biti ocijenjeno kao najkvalitetnije i najprihvatljivije po svim ili većini traženih kriterija biti će polazište za daljnju plansku razradu prostora kroz izradu urbanističkog plana uređenja čija obaveza proizlazi iz ovog GUP-a. Osnovni cilj natječaja je osmišljavanje budućeg razvoja područja u skladu s njegovim prirodnim i urbanim karakteristikama kroz ispitivanje njegova prostornog potencijala i urbane morfologije, te definiranje namjene i tipologije buduće gradnje. Od natjecatelja se očekuje iznalaženje kvalitetnog oblikovnog, funkcionalnog i ekonomičnog rješenja koje će zadovoljiti potrebe širokog spektra korisnika, i koje će se interpolirati u urbanu strukturu te doprinijeti vrijednosti šireg prostora. Očekuje se kvalitetna arhitektura koja će uvođenjem novih volumena uspostaviti skladan odnos prema zatečenim povijesnim i tradicijskim vrijednostima uz njihovo maksimalno respektiranje. Istovremeno se očekuje da novoizgrađeni kompleks postane i simbol novog doba grada Šibenika te da se osim već spomenute arhitekture građevina posebna pažnja posveti formiranju i oblikovanju javnih otvorenih površina i sadržaja. Urbanističko arhitektonsko rješenje treba omogućiti etapnu realizaciju i osigurati nesmetano korištenje svake etape zasebno kao i kompleksa u cjelini. Posebno se očekuje da rješenje omogući etapnu realizaciju podcjeline A obzirom da je ona predviđena za realizaciju. Kvalitetnim rješenjem treba povezati novu izgradnju s neposrednim okolišem i integrirati ju u ukupno funkcioniranje grada. Posebice se to odnosi na prometna rješenja, kako kolna tako i pješačka. Posebnu pažnju treba posvetiti javnim prostorima. Urbanističkim i arhitektonskim rješenjima treba funkcionalno povezati unutarnje i vanjske prostore i osigurati maksimalnu fleksibilnost u korištenju objekata. Treba ispitati mogućnost funkcionalnog „spajanja“ susjednih građevina na razinama podzemnih i nadzemnih etaža (mogućnost vezanja komunikacija unutar etaža koje predstavljaju istu funkcionalnu cjelinu, izlaz iz jedne garaže ujedno je i ulaz u drugu na susjednoj čestici). Imali se u vidu vjerojatnu etapnost gradnje građevina, ovaj element čini se preduvjetom za funkcioniranje garaža. Područje obuhvata natječaja obuhvaća površinu od 5,17 ha a određeno je na dvije razine - šire i uže područje obuhvata. Širim područjem obuhvaćeno je kontaktno područje radi sagledavanja mogućnosti buduće izgradnje u tkivo grada i koje treba obraditi načelno. Područje užeg obuhvata Natječaja načelno je definirano je kroz dvije prostorne podcjeline od kojih je podcjelina A. područje planirano za realizaciju u I etapi te je za nju propisana detaljnija razrada. Podcjeline su načelno određene i stvarne granice bit će uvjetovane/određene predloženim rješenjem. Podcjelina A – prostor od ulice Ante Starčevića do Trga Draga (šire područje postojeće tržnice); Podcjelina B – prostor omeđen Splitskim putem i Sarajevskom ulicom, granicom Trga Draga, rubom željezničkog nasipa i obalom Hrvatske mornarice. Natječaj će biti anoniman i pozivan, te će o njemu biti obaviještena sva relevantna europska i svjetska udruženja arhitekata, a sam raspis se očekuje sredinom prosinca (12.-14. Prosinca). Cijena natječajne procedure (raspis, objava, otkup radova, izrada promo-materijala....) iznosit će cca 1.200.000,00 kuna, te će je u cijelosti podmiriti Zagreb-montaža, a početak gradnje, prema riječima Alena Čovića, može se očekivati krajem 2009. godine. Pod 2. točkom Dnevnog reda Poglavarstvo je donijelo Zaključak o utvrđivanju Nacrta konačnog prijedloga Urbanističkog plana uređenja sportsko-rekreacijske zone i luke nautičkog turizma DOBRI DOLAC – Zaton. Sportsko rekreacijska zona Dobri Dolac, smještena je unutar statističkih granica naselja Zaton (zona je od centra naselja udaljena niti kilometar) koje je u sastavu jedinice lokalne samouprave - Grad Šibenik koji je dio Šibensko kninske županije. Prostorno gledajući, sportsko rekreacijska zona Dobri Dolac smještena je u istoimenoj uvali na jugozapadnoj obali Zatonskog zaljeva u dnu kojeg je smješteno istoimeno naselje Zaton. Područje obuhvata predstavlja obalni pojas između veslačke staze i županijske ceste Ž- 6088. Bitna odrednica u prostoru je konfiguracija terena. To je relativno mala uvala, strmih obala izraženih prirodnih i artificijelnih oblika u prostoru koji čine relevantne konstante i uporišta za očuvanje prostora. Obzirom da je more ovdje gotovo uvijek mirno, a zaljev dubok i ravan odavna su ovo područje veslači koristili za treninge. Zbog spomenutih izuzetno povoljnih prirodnih uvjeta, za potrebe Mediteranskih sportskih igara, u Zatonu je uređena kvalitetna veslačka staza s pratećim sadržajima. Na stazi i danas treniraju mnoge momčadi i reprezentacije. Od spomenutih pratećih sadržaja unutar obuhvata Plana za potrebe Mediteranskih igara izgrađen je hangar za smještaj plovila i opreme veslača i uređena obala te kao prateći sadržaj restoran. Po važnosti za veslački sport, staza prelazi lokalne okvire i ima državni značaj. U današnjim uvjetima korištenje staze zahtijeva i širu ponudu i današnje stanje ne odgovara zahtjevima korisnika - veslača obzirom da ne postoji mogućnost njihova smještaja na lokaciji. Budući je prostor već „načet“ izgradnjom procjenjuje se da je uputnije dopuniti ga nedostajućim sadržajima i tako staviti u funkciju nego ostaviti ga van funkcije. Pri tome valja imati na umu da su mogućnosti prostora ograničene i da s novom izgradnjom utreba ulaziti oprezno i s mjerom. Kako je pojasnio pročelnik Gustav Červar, koncepcija prostornog razvitka i uređenja ovog prostora usmjerena je k ostvarenju slijedećih ciljeva: - stvaranje pretpostavki za kvalitativno unaprijeđivanje veslačkog sporta, održavanja veslačkih natjecanja i provođenja zimskih priprema veslačkih klubova, - stvaranje pretpostavki za razvitak sportskog turizma – izgradnja smještanih kapaciteta za korisnike zone – sportaše/veslače, - podizanje ponude smještajem luke nautičkog turizma kapaciteta primjerenog prostornim mogućnostima uvale bez zadiranja u izgradnju u moru, - podizanje kvalitete usluge u zoni izgradnjom pristupne prometnice i parkinga, - prepoznavanje, unaprijeđenije i razvitak prostornog identiteta uvale, - zaštita i očuvanje okoliša, - unaprijeđenije i zaštita prirodnih i antropogenih vrijednosti, - stvaranje identiteta s visokom razinom komunalnog uređenja javnog, poglavito obalnog prostora.

  Objavljeno: 01.12.2008, 12:57h