Nakon usvajanja zapisnika s prethodne 6. sjednice Gradskog vijeća, raspravljalo se o Zaključku o zaštiti i promicanju interesa Grada Šibenika, a koji je donijelo radno tijelo u sastavu: mr.sc. Goran Grguričin, mr.sc. Draško Lamabaša, mr.sc. Ivica Poljičak, Anita Škugor-Kodžoman i Branko Belamarić. Navedene viječnike na donošenje zaključka ovlastilo je Gradsko vijeće na 6. tematskoj sjednici, na kojoj je raspravljano po samo jednoj točci dnevnog reda, a to je aktualna situacija na području Grada Šibenika u ozračju trenda reduciranja organizacijskog ustroja pojedinih upravnih, javnih i drugih institucija. (Tekst Zaključka se može iščitati pod aktima Gradskog vijeća). Uslijedila je rasprava o predloženom Dnevnom redu te su vijećnici HDZ-a predložili donošenje Statuta Grada Šibenika i to Statuta koji će utvrditi da članove skupština trgovačkih društava imenuje Gradsko vijeće, a ne gradonačelnik. Protiv današnjeg donošenja Statuta izjasnili su se vijećnici SDP-a, HNS-a, Nezavisne liste Zlatka Štrbinića, nezavisna vijećnica Jagoda Sabljić jer nisu dobili prijedlog tog najvažnijeg gradskog akta u materijalima. Kazali su kako bi bilo neozbiljno o tom iznimno važnom dokumentu raspravljati nepripremljeni, što bi značilo i svojevrsnu neozbiljnost u radu vijeća. Vijećnik Petar Mišura (HNS) je kazao kako je na jučerašnjoj sjednici Međustranačkog vijeća dogovoreno kako će se o Statutu raspravljati na sjednici u ožujku, te ne razumije čemu ovakav današnji prijedlog HDZ-a. Prijedlog 9 vijećnika HDZ-a o donošenju Statuta Grada Šibenika na današnjoj sjednici Gradskog vijeća nije prošao jer je ZA glasovalo samo 10 vijećnika. Odluka o utvrđivanju visine slobodno ugovorene najamnine za stanove u vlasništvu Grada Šibenika skinuta je s Dnevnog reda, jer prema mišljenju Međustranačkog vijeća vijećnici nisu bili adekvatno pripremljeni na raspravu po ovom pitanju (o kojim se stanovima radi, tko u njima prebiva i dr.). Predsjednik Gradskog vijeća Goran Grguričin uvodno je obrazložio potrebu donošenja Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika Gradskog vijeća Grada Šibenika. Prema njegovom prijedlogu Gradsko vijeće bi imalo 12 odbora, umjesto dosadašnjih 6. Odluka je jednoglasno prihvaćena. Vijeće je danas donijelo i Izmjene i dopune odluke o određivanju djelatnosti koje se smatraju komunalnim djelatnostima. Naime, prateći smisao Zakona i potrebe organizacije uspješnijeg odvijanja određenih djelatnosti, Grad Šibenik je Odlukom o određivanju djelatnosti koje se smatraju komunalnim djelatnostima („Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije“, broj 15/06) dodatno utvrdio djelatnosti dezinsekcije i deratizacije javnih površina, te skupljanje i postupanje s neupisanim psima i s napuštenim i izgubljenim životinjama, kao komunalne djelatnosti. Prijedlogom izmjena i dopuna Odluke utvrđuju se još dodatne tri djelatnosti za kojima se iz istih razloga javlja potreba za utvrđivanjem njihovog statusa kao komunalne djelatnosti, i to: održavanje gradskih fontana, malo plakatiranje i prijevoz roba u Staroj gradskoj jezgri. Treba istaknuti da je za obavljanje u Prijedlogu Odluke „novih“ komunalnih djelatnosti, a i u Odluci u cjelini, bitno odrediti način njihovog financiranja. Iz tih razloga je u članku 2. i 3. utvrđeno da se navedene djelatnosti financiraju iz Proračuna i u skladu s time se organiziraju putem četverogodišnjeg ugovora, te iz cijene pružene usluge i u skladu s time se organiziraju putem ugovora o koncesiji. Uz Odluku je prihvaćena izmjena da se u članku 3. Odredi da se koncesija može dati na rok do 5 godina. Postupajući po slovu Zakona, Grad Šibenik je do sada Odlukom o obavljanju komunalnih djelatnosti na temelju ugovora, odredio slijedeće komunalne djelatnosti: održavanje javnih površina, održavanje nerazvrstanih cesta, održavanje javne rasvjete, obavljanje dezinsekcije i deratizacije javnih površina te i skupljanje i postupanje s neupisanim psima, napuštenim i izgubljenim životinjama. Prijedlogom odluke o izmjeni i dopuni Odluke o određivanju djelatnosti koje se smatraju komunalnim djelatnostima, na temelju članka 3. stavak 13. „proglašene“ su djelatnosti od lokalnog značenja koje se pod određenim uvjetima smatraju komunalnom djelatnostima i to: poslovi održavanja fontana, malog plakatiranja i prijevoza roba u Staroj gradskoj jezgri. Slijedom navedenih izmjena i dopuna Gradsko vijeće je i za te novonadopunjene djelatnosti donijelo Odluku o obavljanju komunalnih djelatnosti na temelju ugovora. Početkom 2009. godine proveden je i okončan postupak dodjele 15 koncesija za obavljanje autotaksi prijevoza osoba na području Grada Šibenika sukladno Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu („Narodne novine“ broj 178/04,48/05, 151/05, 111/06 i 63/08) i na njemu temeljenoj Odluci o autotaksi prijevozu osoba („Službeni glasnik Grada Šibenika“ broj 10/08). Tijekom 2009. godine donesen je Zakon o izmjenama Zakona prijevozu u cestovnom prometu („Narodne novine“ broj 124/09). Izmjenama navedenog Zakona na novi je način uređen postupak obavljanja autotaksi prijevoza putnika, a najbitnija izmjena je da se prijevoz obavlja na temelju dozvole umjesto postupka davanja koncesija na temelju Zakona o koncesijama. Iz navedenih razloga bila je nužna izmjena Odluke o autotaksi prijevozu osoba na području Grada Šibenika, a isto tako i sa izmjenama u Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Usvojene su i izmjene i dopune Odluke o komunalnom redu i to na način da umjesto Grada Šibenika koncesionar preuzme obvezu sklapanja ugovora o korištenju fasada koje će se koristiti za malo plakatiranje. Temeljem Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 33/01, 60/01 – vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09), jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na koje se odnose promjene propisane odredbama ovoga Zakona dužne su uskladiti statute i druge opće akte s odredbama citiranog Zakona. U članku 3. predlaže se brisanje 2. i 3. stavka članka 119. kojima se precizirala vrsta pogona vozila za prijevoz roba u Staroj gradskoj jezgri (akumulatorska kolica). Smatra se da su kolica na električni pogon sama po sebi preteška, te da ne treba definirati Odlukom o komunalnom redu vrstu pogona već da to treba definirati u postupku davanja koncesije. Člankom 4. predlaže se dopuna prekršajnih odredbi radi preciznijeg određenja počinitelja prekršaja temeljem članka 33. Prekršajnog zakona. Navedenim će se omogućiti lakše procesuiranje počinitelja prekršaja, odnosno izdavanje prekršajnih naloga i pokretanje prekršajnih postupaka. Gradsko vijeće usvojilo je Izmjene i dopune Odluke o komunalnom redu na način da umjesto Grada Šibenika koncesionar preuzme obvezu sklapanja ugovora. Člankom 15. stavak 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“, broj 26/03 – pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/09 i 79/09) propisano je da jedinica lokalne samouprave može povjeriti fizičkoj ili pravnoj osobi na temelju pisanog ugovora obavljanje komunalnih djelatnosti koje se financiraju isključivo iz njezinog proračuna. Slijedom navedenih izmjena i dopuna donesena je Odluka o obavljanju komunalnih djelatnosti na temelju ugovora , te je izvršeno usklađenje s zakonskim izmjenama u ustrojstvu lokalne samouprave. Prihvaćeno je Izvješće o poslovanju Gradske čistoće d.o.o. kao i izvješće gradonačelnika o korištenju tekuće pričuve za prosinac 2009. (5.000,00 kuna dječjem vrtiću “ Jutro” , za djecu s posebnim potrebama za kupnju božićnih darova povodom božićnih blagdana - 5.000,00 kn.
Objavljeno: 10.02.2010, 13:30h