Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap
SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Održana 8. sjednica Gradonačelnikovog kolegija

 

Današnja sjednica Gradonačelnikovog kolegija započela je raspravom niza akata koje gradonačelnik prosljeđuje Gradskom vijeću na donošenje. Tako je pod 1. točkom bilo riječi o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Šibenika za 2009. godinu, kojom se predlaže smanjenje Proračuna za 10.892.833,00 kuna, tako da sada iznosi ukupno 206.627.167,00 kuna. Kako je kazao gradonačelnik vrlo je upitno da li će se on moći i realizirati, te nam predstoji teško razdoblje od najmanje godine dana za rješavanje naslijeđenih dubioza, odnosno dovođenja Proračuna u stanje realnosti. Pored objektivno smanjenih prihoda u 2009. godini postoji i niz dodatnih okolnosti koje su utjecale na dosadašnje ostvarenje prihoda Grada Šibenika i na izvršenje rashoda iz Proračuna. S obzirom na trenutnu situaciju, a to je pad proizvodnje i gospodarakog rasta, Gradsko vijeće je u mjesecu travnju donijelo odluke o izmjenama odluka o visini komunalnog doprinosa i spomeničke rente, a Gradsko poglavarsvo u ožujku 2009. godine svojim zaključcima linearno smanjilo zakupnine i najamnine 10%.Navedene anti-recesijske mjere doprinijele su smanjenju rashoda gospodarstvenika koji posluju na području grada, ali one istovremeno znače i manje ostvarenje ovih prihoda u Proračunu za 2009.godinu. Paralelno se nije išlo na smanjenje planiranih rashoda, a što je trebalo učiniti već u mjesecu travnju kad su se donosile navedene odluke. U prihodovnoj strani Proračuna planirali su se prihodi od kapitalnih donacija iz državnog proračuna za rekonstrukciju otvorenog bazena u Crnici i izgradnju gradskog kolektora od tehnološke ceste do Gimnazije, a da se nisu imali potpisani ugovori s ministarstvima o sufinanciranju navedenih projekata.U realizaciju navedenih projekata se krenulo bez osiguranih sredstava (otvoreni bazen u Crnici je završen, a kolektor je pri završetku), a na današnji dan imamo samo ugovor sa Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture u iznosu od 2.350.000,00 kuna za sufinanciranje bazena. Isto tako planirani su prihodi od prodaje zemljišta u gradu i na zoni Podi, a u natječaj se krenulo tek početkom mjeseca listopada i natječaj je otvoren dva mjeseca. Ako se osvrnemo na ostvarenje prihoda Proračuna za razdoblje od 01.01.2009.-20.10.2009. vrlo je upitna realizacija predloženih Izmjena Proračuna za 2009. godinu, međutim kako proračun temeljem članka 7. Zakona o proračunu mora biti uravnotežen ostalo se u Prijedlogu Izmjena i dopuna Proračuna za 2009. godinu na istim planiranim iznosima iz početnog Proračuna, iako je već sad vidljivo da će se pojedini prihodi ostvariti sa vrlo niskom stopom ostvarenja ili se neće uopće ostvariti. Za isto razdoblje rashodi zajedno sa izdacima i manjkom prihoda iz protekle godine izvršeni su u iznosu od 151.882.772,55 kuna, a ostvareni prihodi i primici iznose 125.366.730,74 kune. Potrebno je za naglasiti da nam nisu pristigle okončane situacije za gradski kolektor, stalni postav Muzeja, tehnološku etažu i za sufinanciranje Programa regionalnog sustava odvodnje, tako da je sad teško procijeniti kako ćemo završiti poslovanje za 2009. godinu. Zbog gore iznesenog moralo se u Prijedlogu Izmjena i dopuna Proračuna za 2009.godinu odustati od svih projekata koji nisu započeti s realizacijom kako bi završili poslovanje sa što manjim gubitkom i obvezama, jer iste prenosimo u slijedeću proračunsku godinu. Ukupno rashodi i izdaci smanjuju se za 18.531.000,00 kuna, međutim, kako smo obvezni u Bilanci planirati manjak prihoda iz protekle godine, jer nam se to smatra izdatkom, ukupno smanjenje rashoda i izdataka sa prenesenim manjkom iznosi 10.742.833,00 kuna. U strukturi ukupnih rashoda i izdataka predlaže se smanjenje rashoda za nabavu nefinancijske imovine sa 85.781.000,00 kuna na iznos od 67.158.000,00 kuna odnosno 18.623.000,00 kuna, dok rashodi poslovanja i izdaci za financijsku imovinu ostaju približno na razini iznosa utvrđenih Proračunom za 2009.godinu. Pod 2. točkom gradonačelnik je pojasnio kako je sustav lokalne samouprave u Republici Hrvatskoj doživio znatne promjene izmjenama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi kao temeljnog zakona koji uređuje sustav lokalne samouprave (""Narodne novine"" broj 109/07, 125/08 i 36/09), kao i donošenjem zakona kojim je uređen izbor općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba (Zakon o izborima općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba – ""Narodne novine"" broj 109/07 i 125/08). Tim su zakonima utvrđene ovlasti i nadležnosti tijela lokalnih jedinica te njihovi međusobni odnosi i odgovornosti. Uvođenjem sustava neposrednog izbora općinskog načelnika, gradonačelnika i župana, te njihovih zamjenika nastaje korjenita promjena sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave koja utječe ne samo na izbor nositelja izvršne vlasti nego i na njihova prava, obveze i odgovornosti. Jedna od značajnih izmjena u sustavu lokalne samouprave jest i ukidanje poglavarstva kao izvršnog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pri čemu jedino izvršno tijelo u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave ostaju općinski načelnik, gradonačelnik odnosno župan. Izmjene sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave, a time i ukidanje poglavarstva kao izvršnog tijela, ugrađene su prilikom izrade i donošenja Zakona o proračunu (""Narodne novine"" broj 87/08), koji tako u svojim prijelaznim i završnim odredbama u članku 130. propisuje da se danom stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (""Narodne novine"" broj 109/07) u pojedinim člancima Zakona o proračunu riječi ""poglavarstvo općine, Grada Zagreba, grada i županije"" zamjenjuju riječima ""u općini općinski načelnik, u gradu gradonačelnik, a u županiji župan,"" kao i da se u cijelom tekstu Zakona riječ ""poglavarstvo"" i riječi ""predsjednik poglavarstva"" zamjenjuju riječima ""načelnik, gradonačelnik, župan"". U nastavku sjednice, a sukladno predloženim Izmjenama i dopunama Proračuna Grada Šibenika za 2009., gradonačelnik je utvrdio i Prijedlog izmjena programa održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Šibenika za 2009. godinu, Prijedlog izmjena programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2009. godini, zatim Prijedlog izmjena plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za osnovne škole Grada Šibenika za 2009. godinu, Prijedlog odluke o izmjeni i dopuni Programa pomoći socijalno ugroženim, nemoćnim i drugim osobama Grada Šibenika za 2009.,godinu, Prijedlog odluke o izmjenama Programa javnih potreba u sportu za 2009. godinu. Prijedlog odluke o izmjenama Odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Šibenika za 2009. Godinu i Prijedlog odluke o izmjeni i dopuni Programa javnih potreba u kulturi Grada Šibenika za 2009. godinu. Gradonačelnik je donio i Zaključak o realizaciji prve faze izgradnje gradske riznice Grada Šibenika, pomoću koje će integrirani sustav omogućiti standardizaciju svih procesa, veću učinkovitost, financijsku uštedu, vjerodostojnost poslovnih izvještaja, bolju informiranost, te središnje upravljanje i nadzor. Zatražit će se i osiguranje financijskih sredstava za izgradnju riznice u Proračunu za 2010. godinu i u financijskim planovima proračunskih korisnika u skladu s predloženim projektom i planom za 2010. godinu. Odmah će se pristupiti ugovaranju i realizaciji prve faze izgradnje riznice u skladu s planom, a to je „ financijsko umrežavanje“ ustanova u kulturi Grada Šibenika, dok su za drugu fazu predviđeni DVD-ovi, a tek u trećoj i završnoj fazi i gradska poduzeća. Osnovano je i Povjerenstvo za prigodno uređenje grada i organizaciju dočeka Nove 2010 godine na otvorenom u sastavu: Željko Petreš predsjednik, te članovi: Božidar Baus, Živana Podrug, Zvonko Zaninović, Dragan Zlatović i Mirjana Žurić. Poslovni prostor u Šibeniku, 15. siječnja 1873. br. 3 (ulaz iz J. Šižgorića) površine 25 m2, smješten u stambeno-poslovnoj zgradi zemljišno-knjižne oznake čest. br. 5814 K.O. Šibenik, dodijeljen je u zakup Mileni Mikulandra, akademskoj kiparici, uz plaćanje mjesečne zakupnine u iznosu od 700,00 kuna, u kojemu će otvoriti kiparski atelje. Poslovni prostor u Šibeniku, Obala palih omladinaca 3, površine 14 m2, smješten u stambeno-poslovnoj zgradi, zemljišno-knjižne oznake čest. br. 5238/2 K.O. Šibenik, dodijeljen je u zakup Ronilačkom centru Neptun, Prilaz tvornici 26, Šibenik, uz plaćanje mjesečne zakupnine u iznosu od 1.450,00 kuna, u kojemu će otvoriti prijemni ured. Poslovni prostor u Šibeniku, Sv. Julijane 2, (ulaz iz ulice Kralja Tomislava) površine 84 m2, smješten u stambeno- poslovnoj zgradi zemljišno-knjižne oznake čest. br. 5911 K.O. Šibenik, dodijeljen je u zakup STINI ŠIBENIK d.o.o., Žaborička 3, Šibenik, uz plaćanje mjesečne zakupnine u iznosu od 11.250,00 kuna, u kojemu će obavljati trgovačku djelatnost, suvenirnica i poklon dućan. Ponuda Moćan proizvoda d.o.o., Zatonska bb, Vodice, za poslovni prostor u Šibeniku, Stjepana Radića 79 A, površine 30 m2, smješten u stambeno-poslovnoj zgradi zemljišno-knjižne oznake čest. br. 2787 K.O. Šibenik, odbacuje se, jer ne ispunjava uvjete natječaja. Prihvaćena je ponuda TEHMAR, d.o.o. iz Splita, Šibenska 3, za kupnju čest. zem. 1306/112 K.O. Danilo Biranj, u površini od 3. 600 m2, za kupoprodajnu cijenu u iznosu od 5,50 € za jedan metar četvorni, te ukupno iznosi 19.800,00 €.

  Objavljeno: 29.10.2009, 10:59h