Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap
SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Održana završna konferencija projekta „Izgradnja trajektnog pristana u luci Kaprije“

Održana završna konferencija projekta „Izgradnja trajektnog pristana u luci Kaprije“

 

 

Danas je u Kući umjetnosti Arsen održana završna konferencija projekta „Izgradnja trajektnog pristana u luci Kaprije“ koji provodi Lučka uprava Šibensko-kninske županije. Projekt ukupne vrijednosti 3.194.949,26 EUR (24.072.8345,21 kn) sufinancirala je Europska unija iz Kohezijskog fonda. Dvije godine nakon potpisa Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava svi građevinski radovi su završeni, pristan je prošao tehnički pregled te je izdana uporabna dozvola.

Izgradnjom novog pristana poboljšana je prometna infrastruktura na otoku, što omogućuje korištenje brodova dubljeg gaza, stabilnijih i otpornijih na vremenske neprilike. Povećat će se sigurnost plovidbe i sidrenja, osigurati lakše manevriranje i pristajanje trajektima, smanjiti prometno zagušenje i gužve u području luke i središta mjesta.

U uvodnom dijelu, skupu se obratio zamjenik šibenskog gradonačelnika Danijel Mileta koji je kazao kako je ovaj vrijedan infrastrukturni objekt primjer dobrog korištenja EU fondova, ali i suradnje među gradskim i županijskim institucijama.

„Grad Šibenik zadnjih 10 godina zbilja svijetli kao primjer dobrog korištenja EU fondova. Za svaku kunu iz gradskog proračuna nađemo najmanje još jednu kunu iz vanjskih izvora. Ne bismo mogli u ovako kratko vrijeme raditi ovoliko velikih infrastrukturnih projekata da nije Europe i europskih fondova. Međutim, to ne radimo sami. To radimo i s institucijama koje rade na području Grada Šibenika, od Hrvatskih cesta pa do Lučke uprave Šibensko-kninske županije. Jedan od velikih projekata u zadnjih 10 godina je i luka Vrnaža, projekt za koji uvijek ističem da je na pravom mjestu, u pravim gabaritima i u pravo vrijeme, te koji pokriva potrebe grada Šibenika. Isto tako, dovršen je projekt luke na Kapriju koja je napravljena europskim novcem. Dakle, suradnja i rad Grada Šibenika ne počiva samo na gradskoj upravi, nego i na svim onim institucijama koje ovdje rade i egzistiraju, uključivo i tvrtke koje se bave povlačenjem EU fondova. Ovakav sinergijski učinak doveo je do toga da je Šibenik tu gdje jest. Ovo impozantno, veliko i moderno pristanište na Kapriju jedan je od projekata koji Šibenik čine boljim“, kazao je Mileta.

Župan šibensko-kninske županije Marko Jelić istaknuo je važnost dobre prometne povezanosti otoka s kopnom za žitelje Kaprija, te najavio je još projekata Lučke uprave i nastavak ulaganja u lučku infrastrukturu na cijelom području županije. Izgraditi sigurna i dobra pristaništa znači osigurati preduvjete za život na otocima i priobalju. Bolje luke i pristaništa na otocima znači osigurati stanovnicima uvjete koji priliče 21. stoljeću.

O samom projektu i tijeku njegove provedbe govorila je ravnateljica Lučke uprave Šibensko-kninske županije gospođa Jadranka Fržop koja je zahvalila svima koji su administrativno, terminski i financijski uspješno proveli projekt. „Posebno bi željela zahvaliti svom prethodniku g. Željku Dulibiću koji je ovaj projekt zajedno s bivšim MO Kaprije započeo. Županu, županijskim pročelnicima i njegovim stručnim službama, ministarstvu i posredničkom tijelu koji su nas pratili i podržavali tijekom projekta, te svim djelatnicima Lučke uprave koji su ovaj projekt proveli i iznijeli. Na kraju želim zahvaliti mještanima Kaprija na strpljenju i razumijevanju. Dobro razumijem otočane i život otočana i važno je da funkcioniramo zajedno.“

Voditelj projekta gradnje Gustav Červar ja kazao kako gradnja na otoku, ovakvog, dijelom podmorskog objekta je uvijek izazovna i dovodi u nepredvidive situacije koje su uspješno savladane. Samo podmorski dio konstrukcije se sastoji od osamnaest pilota na koje je postavljena konstrukcija pristanišnog gata. Ona u sebi sadrži AB ekran koji služi za umanjenje nadolazeće valne energije, što uvelike olakšava boravak trajekta na vezu kao i same radnje ukrcaja i iskrcaja.

Podsjetimo, novi pristan je izgrađen na ulazu u Kaprijsku uvalu, 700 metara izvan središta mjesta kako bi se osigurale dubine gaza po trasi gata od minimalno 5,0 m. Pristajni gat je dug 55 m i širok 6 m s dvjema trajektnim rampama, s obje strane gata. Na kopnu je uređen manipulativni plato za pretovar roba površine 2.300 m2. Na platou je postavljena je rasvjeta i druga urbana oprema.

Prije početka završne konferencije u Arsenu za dionike na projektu organiziran je radni posjet Kapriju i prezentacija građevine.

  Objavljeno: 30.06.2023, 14:53h