Pod 1. točkom raspravljalo se o Izmjenama i dopunama Proračuna Grada Šibenika za 2007. godinu, te je pročelnica za financije Ksenija Slavica naglasila kako se Prijedlogu Izmjena i dopuna Proračuna Grada Šibenika za 2007. godinu pristupilo zbog usklađivanja ostvarenih prihoda za XI mjeseci tekuće godine s planiranim iznosima u Bilanci prihoda kao i usklađivanja izvršenih rashoda za XI mjeseci i procjenom izvršenja istih do kraja tekuće godine s planiranim iznosima iz Bilance rashoda.U Prijedlogu Bilance rashoda i Programskog dijela Proračuna vrši se usklađivanje svih predloženih pozicija s izvršenjem za XI mjeseci tekuće godine i stvorenim obvezama po potpisanim ugovorima. Tako prihodi od poreza bilježe rast od 17,97% zbog većeg ostvarenja poreza i prireza iz dohotka i poreza na promet nekretnina. Izmjenama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, gradovima je ustupljen veći postotak prihoda od poreza na dohodak. Kad smo donosili Proračun Grada Šibenika za 2007.godinu u prosincu 2006. godine, tada nismo mogli točno procijeniti koliko će iznositi povećanje ovog prihoda s obzirom na Izmjene Zakona. Prihodi od pomoći bilježe rast od 21,91 % zbog ulaganja Ministarstva gospodarstva RH u infrastrukturu zone Podi (3.500.000,00 kn). Prihodi od imovine su ostvareni u većem iznosu od planiranih zbog ostvarenja prihoda od dividendi, a isti nisu bili planirani u Proračunu. Svi ostali prihodi i primici planirani su u Prijedlogu Izmjena Proračuna na temelju ostvarenja istih za jedanaest mjeseci tekuće godine. Rashodi za zaposlene bilježe rast od 3,54% zbog novih radnih mjesta u Gradskoj upravi i kod ostalih korisnika, a nisu bila planirana u Proračunu. Materijalni rashodi izvršeni su sa 16,07% povećana je stavka za energiju i usluge tekućeg i investicijskog održavanja javnih površina (sa 7.422.000,00 kn na 11.193.000,00 kn) Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj Imovini - predloženo je povećanje za 39,87% u odnosu na planirano Proračunom. U Prijedlogu Izmjena Proračuna planirana su sredstva za uređenje ambulante na Kapriju (600.000,00 kn), uređenje stana u Zagrebačkoj ulici u vlasništvu Grada (300.000,00 kn) i pripremne radnje na rekonstrukciji zgrade Državnog arhiva (200.000,00 kn). Izdaci za dionice i udjele u glavnici , planirana su sredstva u iznosu od 300.000,00 kn za dokupnju vlastitih dionica Jadranske banke. Izdaci za otplatu glavnice primljenih zajmova , sredstva su u Prijedlogu Izmjena Proračuna planirana u većem iznosu zbog otplate glavnice kreditnog zaduženja JU športski objekti koja nisu bila planirana u Proračunu Grada. Izdaci za otplatu glavnice za izdane vrijednosne papire , planirani su u Prijedlogu Izmjena Proračuna sa 800.000,00 kn, a odnose se na izdana i naplaćena jamstva koja je Grad Šibenik izdao trgovačkom društvu Otok Mladosti po njihovim kreditnim zaduženjima. Svi ostali rashodi planirani su u Prijedlogu Izmjena i dopuna Proračuna na temelju izvršenja istih za jedanaest mjeseci tekuće godine. Pod 2. točkom bilo je riječi o izmjenama Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2007. god. Kako je pojasnio pročelnik Joško Jurić, izmjenama i dopunama Proračuna grada Šibenika za 2007. godinu utvrđene su promjene kako u strukturi utrošenih sredstava po pojedinim stavkama – objektima radi preciznije utvrđenih iznosa kao rezultata provedenih natječaja javne nabave, vremenskom tijeku realizacije gradnje i slično, tako i u strukturi prihodnih stavaka, pa je i iz tih razloga bilo nužno izvršiti usklađivanje ovim prjedlogom izmjena Programa. Pročelnik Jurić je pojasnio i izmjene Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Šibenika za 2007. godinu U nastavku sjednice pročelnica za društvene djelatnosti Živana Podrug pojasnila je potrebu za izmjenama i dopunama Programa pomoći socijalno ugroženim, nemoćnim i drugim osobama Grada Šibenika za 2007. godinu, te naglasila kako je Grad Šibenik u svom Proračunu za 2007. godinu za potrebe socijalne skrbi predvidio iznos od 4.390.000,00 kuna koji će se realizirati u iznosu od 3.815.000,00 kuna. Potrebe za izmjenama su se pojavile u nekoliko točaka; točka 2. ” SAVJETOVANJE – Savjetovanje je stručna i programirana pomoć u Centru za psihosocijalnu pomoć za stradalnike Domovinskog rata. Iznos: 20.000,00 kuna”, mijenja se u - točka 2. – „POMOĆ OSOBAMA S MENTALNOM RETARDACIJOM –IZVANINSTITUCIONALNO ZBRINJAVANJE DJECE I MLADIH – Grad pruža potporu projektima NOVI KORAK - Centra za odgoj i obrazovanje Šubićevac i projektu SAMO VJEŽBOM IZGRAĐUJEM SEBE - Udruge za pomoć osobama s mentalnom retardacijom a u svrhu poboljšavanja usluga socijalne skrbi na području grada Šibenika kroz deinstutcionalizaciju i reintegraciju u obitelj i lokalnu zajednicu osoba s posebnim potrebama. Iznos: 30.400,00 kuna.”. Točka 7. – „SAVJETOVALIŠTE ZA PROBLEME BRAKA I OBITELJI, TE ODGOJA DJECE –U sklopu ove pomoći sufinancira se rad Savjetovališta za probleme braka i obitelji, te odgoja djece. Iznos 300.000,00 kuna „ mijenja se u iznos 35.000,00 kuna zbog prestanka rada Savjetovališta, u travnju ove godine, kada je s radom započeo Obiteljski centar Šibensko-kninske županije, koji u cijelosti financira Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti. Točka 8. – „CENTAR ZA POMOĆ I NJEGU GRADA ŠIBENIKA - PROGRAM MEĐUGENERACIJSKE SOLIDARNOSTI „DNEVNI BORAVAK I POMOĆ U KUĆI STARIJIM OSOBAMA „ – Centar za pomoć i njegu Grada Šibenika u suradnji s Ministarstvom obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti provodi Program „Dnevni boravak i pomoć u kući starijim osobama na području grada Šibenika i šibenskih otoka“ kojim se pružaju usluge pomoći starijim osobama u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti neposredno u njihovim kućanstvima, te u prostorijama „Dnevnog boravka“ . Iznos: 1.000.000,00 kuna .“, mijenja se u 679.600,00 kuna. U planu je bilo proširenje Programa na području Brodarice koje nije u potpunosti realizirano. Krajem listopada, u dogovoru s Mjesnim odborom Brodarica završene su sve pripreme za proširenje Programa, te nakon pribavljene suglasnosti Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti za proširenje, u siječnju 2008. godnine počinjemo s provođenjem Programa na području Brodarice. Izmjene su predložene i za Program javnih potreba u sportu za 2007. godinu, te je pročelnica Podrug pojasnila kako je Grad Šibenik u svom proračunu za 2007. godinu za Program javnih potreba u sportu predvidio je iznos od 9.653.000,00 kuna, koji će se realizirati u iznosu od 11.565.000,00 kuna. Do izmjena je došlo u na nekoliko pozicija; u glavi I. Točka 1) Trening, organiziranje i provođenje sustava domaćih i međunarodnih natjecanja (sportski program), te opća i zdravstvena zaštita športaša, pod b) Sportska ambulanta - iznos ""260.000,00 kuna"", mijenja se u iznos ""273.000,00 kuna"", sukladno potpisanim ugovorma s Domom zdravlja Šibenik. Pod c) Međunarodna natjecanja iznos 200.000,00 kuna , mijenja se u iznos 230.000,00 kuna, zbog većeg broja međunarodnih natjecanja u kojima su sudjelovali šibenski sportski klubovi.U točki 2) Djelovanje Ustanove ""Sportski objekti"" Šibenik pod UKUPNO – iznos ""5.073.000,00 kuna"", mijenja se u iznos ""6.930.000,00 kuna"", jer je u 2007. godini na naplatu stigla glavnica u iznosu od 1.930.000,00 kuna, za vraćanje kredita koji je Javna ustanova «Sportski objekti» Šibenik digla za izgradnju zatvorenog bazena, a što nije bili planirano u proračunu za 2007. godinu. U točki 3) Djelovanje Saveza sportova Grada Šibenika, pod a) brutto plaće – iznos ""380.000,00 kuna"" mijenja se u iznos ""407.000,00 kuna"", radi plaćanja županijskog košarkaškog instruktora Pod 5. točkom Dnevnog reda raspravljalo se o Prijedlogu Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu. Prijedlog Proračuna Grada Šibenika sastoji se od Općeg i Posebnog dijela, Programa po projektima i aktivnostima za 2008. godinu, Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu prema funkcijskoj klasifikaciji, Projekcije proračunske potrošnje za 2009-2010., Plana razvojnih pograma Grada Šibenika za 2008.-2010. godinu s izvorima financiranja. Prihodi i primici Proračuna Grada Šibenika zasnivaju se na: 1. Analizi stanja gospodarstva u tekućoj godini; 2. Procjeni vlastitih javnih prihoda ovisno o točki 1.; 3. Odluci o porezima i prirezu grada; Rashodi i izdaci zasnivaju se na: 1. Analizi stanja rashoda i izdataka u tekućoj godini; 2. Planiranju rashoda i izdataka u skladu s realnom procjenom vlastitih prihoda i primitaka; 3. Primjeni osnovnog načela zakonitosti, svrsishodnosti i racionalnosti u planiranju javnih rashoda i izdataka (koji imaju obvezni karakter); 4. Utvrđivanju prioriteta u okviru javnih rashoda i izdataka (zakonskih) i njihove visine, u skladu s vlastitim prihodima i primicima i to kako slijedi: a) planiranje sredstava za pokriće duga i danih jamstava, b) financiranje osnovnih obveznih zakonskih funkcija za rad tijela koja se financiranju iz Proračuna, c) financiranje neophodnih kapitalnih izdataka, d) Financiranje neobveznih rashoda. U strukturi prihoda: - prihodi od poreza na dohodak bilježe rast od 4,00%. što je u skladu sa Smjernicama Vlade RH za izradu proračuna za razdoblje 2008 – 2010. godinu; - prihodi od pomoći bilježe rast od 97,00% zbog većeg učešća kapitalnih pomoći iz državnog proračuna (izgradnja državnog arhiva, kupnja zgrade studentskog doma, izgradnja OŠ na Meterizama, restauratorski radovi na spomenicima kulture); - prihodi od pristojbi i po posebnim propisima bilježe rast od 10,00% zbog više planiranih prihoda od komunalnog doprinosa. Ova skupina prihoda trebala bi se ostvariti zbog izgradnje nove stambene zone i gospodarske zone Ražine II; - ostali prihodi bilježe rast od 813,00% zbog očekivanih prihoda po sklapanju ugovora o javno – privatnom partnerstvu za otok Obonjan 1. RASHODI ZA ZAPOSLENE (skupina 31) – planirana su sredstva za bruto plaće proračunskih korisnika, doprinosi na plaće i ostale naknade za zaposlene (jubilarne, otpremnine,…) sredstva su veća za 12,00% zbog planiranog povećanja plaća za sve zaposlene kojima se sredstva za tu namjenu osiguravaju u Proračunu grada Šibenika,kao i veća sredstva za zaposlene koje Grad preuzima od Ureda državne uprave zbog novih poslova koji su prešli u nadležnost velikih gradova donošenjem Zakona o prostornom planiranju. 2. MATERIJALNI RASHODI (skupina 32) – planirana su sredstva za : a) naknade troškova zaposlenima (1.764.000 kuna – službena putovanja, naknade za prijevoz i stručno usavršavanje zaposlenika),stopa povećanja 10,00% b) rashode za materijal i energiju (8.473.000 kuna– najveća stavka su izdaci za energiju 7.190.000 kuna),stopa povećanja 13,00% c) rashode za usluge (26.459.000 kuna) sastoje se od usluga telefona, pošte, prijevoza, usluga tekućeg i investicijskog održavanja, usluga promidžbe i informiranja, komunalnih usluga, intelektualnih usluga i planirani su na razini 2007. Godine,stopa povećanja 1% d) ostale nespomenute rashode (7.272.000 kuna) sastoje se od naknada za rad predstavničkih i izvršnih tijela, premija osiguranja, reprezentacija, tekuće zalihe, , rashoda prema opsegu programa za osnovne škole, programa u predškolskim ustanovama,planirana su ispod razine 2007.godine. 3. FINANCIJSKI RASHODI (skupina 34) – planirana su sredstva za otplatu kamata za primljene zajmove u Upravnom odjelu za financije i javnoj ustanovi ""Športski objekti"", bankarske usluge, zatezne kamate i ostale finan.rashode (2.695.000 kuna). 4. SUBVENCIJE (skupina 35) – planirana su sredstva za redovnu djelatnost trgovačkog društva PODI-ŠIBENIK (300.000 kuna) i subvencije za javni prijevoz i prijevoz umirovljenikadjece,roditelja i udovica poginulih branitelja (2.675.000 kuna).Ova skupina sredstava planirana je u manjem iznosu u odnosu na 2007.g. zbog manje planiranih sredstava za red.djelat.trgovačkog društva PODI-ŠIBENIK 5. POMOĆI DANE UNUTAR OPĆE DRŽAVE (skupina 36) – planirana su sredstva za redovnu djelatnost mjesnih odbora i gradskih četvrti (330.000 kuna). 6. NAKNADE GRAĐANIMA I KUĆANSTVIMA (skupina 37) – planirana su sredstva za financiranje Programa socijalne skrbi i studentske stipendije (4.638.000 kuna). 7. OSTALI RASHODI (skupina 38) – planirana su sredstva za: a) tekuće donacije političkim strankama; b) tekuće donacije udrugama građana; c) tekuće donacije DVD-ima; d) kulturne programe; e) zdravstvenu zaštitu; f) tehničku kulturu i službe emitiranja; g) program javnih potreba u športu; h) Općinu Bilice prema presudi Arbitražne Komisije Vlade RH; i) program sufinanciranja razvoja civilne zaštite. j)izdaci za trgovačko društvo Otok Mladosti Sredstva za ovu skupinu iznose 17.273.000 kuna.Planirana stopa povećanja 52,00% zbog izdvajanja za trgovačko društvo Otok Mladosti u iznosu od 5.000.000,00 kuna,a što nije bilo planirano u Proračunu za 2007.godinu. 8. RASHODI ZA NABAVU NEPROIZVEDENE IMOVINE (skupina 41) – u ovoj skupini rashoda planirana su sredstva za: a) Deposedirano zemljište; b) Kupnju zemljišta za izgradnju OŠ Meterize; c) Izradu izvedbenog projekta OŠ Meterize; d) Izradu idejnog projekta dogradnje OŠ Ražine, izradu projektne dokumentacije za novi Vatrogasni dom, projekta unutarnjeg uređenja bivšeg kina Odeon, projektne dokumentacije rekonstr.cest.pravca Vukovarske ulice-Šubičevac, izrada projekta infrastrukture stare gradske jezgre,izrada idejnih rješenja i projekata odvodnje naselja Ražina,Mandaline;zablaća;Podsolarskog i Brodarice, e) Izradu planova, projekata, studija i ostalo u Upravnom odjelu za prostorno planiranje i zaštitu okoliša; Sredstva za ovu skupinu iznose 10.400.000 kuna i planirana su u manjem iznosu u odnosu na plan za 2007.godinu 9. RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE (skupina 42) – planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 61.780.000 kuna i veća su 24,00% od planiranih sredstava za istu namjenu u 2007. godini. Ovu skupinu rashoda čine rashodi za: a) Uredsku opremu i namještaj i opremu za protupožarnu zaštitu u JVP; b) Dovršetak informatizacije Gradske uprave; c) Nabavu 2 službena vozila za potrebe komunalnog redarstva ; d) Gradnju spomenika Draženu Petroviću,kupnju zgrade za potrebe studentskog doma, početak izgradnje OŠ Meterize e) Nabavku knjiga za Gradsku knjižnicu i muzejske građe za Muzej grada Šibenika; f) Sportske i rekreacijske objekte g) Izgradnju javne rasvjete po mjesnim odborima i gradskim četvrtima; h) Izgradnju ulica, nerazvrstanih cesta, nogostupa i javnih površina, uređenje prve faze Poljane i) Izgradnju vodoopskrbnih objekata, sufinanciranje Programa regionalnog sustava odvodnje j) Sanaciju odlagališta Bikarac i izgradnju Regionalnog centra za gospodarenje otpadom k) Sufinanciranje izgradnje komunalne infrastrukture u industrijskoj zoni Podi; l) Uređenje zemljišta-gospodarska zona Ražine II,stambena zona Meterize-zapad Rashodi iz ove skupine proizišli su iz Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada Šibenika za razdoblje 2005.-2009. godine, a isti je usvojen na sjednici Gradskog vijeća u prosincu 2004. godine. kao i iz potpisanih ugovora sa ministarstvima RH o sufinanciranju gore navedenih programa. 10. RASHODI ZA DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI (skupina 45) – planirana su sredstva za: a) Dodatna ulaganja u poslovne zgrade u vlasništvu Grada, b) Dodatna ulaganja u osnovne škole, c) Rekonstrukcija zgrade Državnog arhiva d) Rekonstrukcija Tehničke i industrijsko obrtničke škole; Sredstva za ovu namjenu planirana su u ukupnom iznosu od 8.100.000 kuna i veća su 140,00% u odnosu na planirana sredstva u 2007.godini. 11. IZDACI ZA FINANCIJSKU IMOVINU (skupina 5) – planirana su sredstva za otplatu glavnice po kreditnom zaduženju Grada i Javne ustanove športski objekti Ukupni rashodi iz Prijedloga Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu iznose 202.020.000 kuna i 15,61% su veći u odnosu na planirane rashode u Proračunu Grada Šibenika za 2007. godinu. Uzimajući u obzir sve prethodno navedeno, kretanje rashoda proračuna po razdjelima sukladno je odrednicama iz Smjernica Vlade Republike Hrvatske o makroekonomskoj i fiskalnoj politici za razdoblje 2008.-2010. godine. Projekcija proračunske potrošnje za razdoblje 2009-2010. god., Prijedlog Programa kapitalnih ulaganja Grada Šibenika za 2008.-2010. godinu, Proračun Grada Šibenika za 2008. godinu prema funkcijskoj klasifikaciji i Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu, sastavni su dijelovi Proračuna. U nastavku sjednice raspravljalo se o Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2008. godini, Program obvezatno sadrži: opis poslova s procjenom troškova za gradnju objekata i uređaja, te za nabavu opreme, iskaz financijskih sredstava za ostvarenje Programa s naznakom izvora financiranja. Program se, sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu, temelji na Programu mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada Šibenik i potrebe uređenja zemljišta u skladu s postavkama dokumenata prostornog uređenja, kojega je Gradsko vijeće Grada Šibenika donijelo na 6. sjednici od 22. prosinca 2004. godine za četvero
Objavljeno: 06.12.2007, 17:26h