Na području Šibensko kninske županije u razdoblju od 7. do 11. siječnja Vodovod i odvodnja d.o.o Šibenik je na temelju prijava potrošača o puknuću cijevi u vodovodnom šahtu uslijed niskih temperatura, interveniralo i otklonilo kvarove u cca 650 slučajeva kako slijedi: područje Promine, Oklaja cca 30, područje od Tromilje do Bogdanovića te od Žitnića do Boraje cca 120, područje Primoštena i Rogoznice cca 130, šire područje grada Šibenika cca 350, područje Vodica, Srime, Tribunja cca 20, područje Murtera cca 20.
Iz Vodovoda napominju da je to privremena brojka koja se stalno mijenja budući da su neki cjevovodi zbog niskih temperatura još uvijek zaleđeni a točnije podatke će imati kad se povećaju temperature te dođe do odmrzavanja što bi moglo dovesti do pucanja cijevi. Ukoliko se ostvare predviđanja meteorologa o sutrašnjem zatopljenju tada će se dogoditi puknuća instalacija i vodomjera u većem obimu.
S tim u svezi još jednom u cijelosti prenosimo obavijest Vodovoda svim potrošačima:
Poštovani potrošači i sugrađani,
Niske vremenske temperature i slaba zaštićenost vodomjernih mjesta, šahtova, u mnogim slučajevima prouzrokuju pojavu pucanja stakla vodomjera, a često i oštećenje kompletnoga vodomjera. Najčešći uzrok zbog kojeg građani ostaju bez vode je smrzavanje vode u dijelovima internih vodovodnih instalacija, koje nisu dovoljno zaštićene ili se na njima voda rijetko koristi.
Interne vodovodne instalacije čine svi cjevovodi iza glavnog vodomjera. Za njihovo održavanje su zaduženi korisnici vodovodne usluge, te ih savjetujemo, da još jednom provjere zaštitu svojih vodomjera i vodovodnih instalacija.
Neophodno je da se blagovremeno izvrši zaštita vodomjernih mjesta i instalacija od mraza, tako što će se vodomjer i otkrivene cijevi obložiti odgovarajućim termo izolacijskim materijalom - stiropor, staklena vuna i sl. Eventualni nedostatak navedenog izolacijskog materijala može se nadomjestiti starim dekama i slično.
Sve vodovodne cijevi koje se nalaze na otvorenom neophodno je isprazniti, kao i ukoliko je moguće, zatvoriti otvoreni prostor u kojem su smještene vodovodne instalacije. U pravilu, voda se ledi u najplićim i nezaštićenim dijelovima instalacije kao i negrijanim dijelovima zgrada. Ovaj trošak je puno manji od onog koji nastaje zbog puknuća cijevi nakon što se voda zaledi.
Korisnicima koji primjete da su ostali bez vode savjetujemo da prvo provjere stanje instalacija u vodomjernom oknu, te pokušaju okrenuti ventil ali nikako na silu. Ventil koji nije moguće okrenuti upućuje da je voda u instalacijama u vodomjernom oknu zaleđena. Najbrže će se odlediti pomoću isparavanja tople vode u zatvorenom oknu sa spuštenim poklopcem. Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem tople vode preko njih, niti korištenjem otvorenog plamena.
Za ponovnu uspostavu vodoopskrbe potrebno je pronaći odnosno pregledati svaki dio instalacije.
Stoga, upozoravamo građane i upravitelje zgrada da blagovremeno poduzmu potrebne mjere zaštite, koje će evidentno utjecati na to da kućni budžeti ne budu dodatno opterećeni izdvajanjem za popravke instalacija i vodomjera.
Ukoliko korisnici nisu u mogućnosti sami riješiti problem odmrzavanja vode u cijevima iza glavnog vodomjera, poželjno je da se obrate stručnim osobama - vodoinstaleterskim firmama ili upraviteljima.
Ove godine posebno upozoravamo dio potrošača u Tribunju koji su zbog radova spojeni privremenim vodovima na vodoopskrbnu mrežu, da u slučaju niskih temperatura osiguraju lagano izlijevanje(kapanje) na česmama.
Objavljeno: 11.01.2017, 13:51h