U šibenskoj gradskoj knjižnici „Juraj Šižgorić“ predstavljeni su završni rezultati „Studije organizacije i integracije javnog prijevoza u gradu Šibeniku“ koju je izradila konzultantska tvrtka “Ernst & Young savjetovanje d.o.o.“. Studija je naručena u sklopu projekta „Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu“ koji operativno provodi tvrtka Gradski parking d.o.o., zajedno s Gradom Šibenikom kao partnerom.
„U sklopu projekta već je sagrađen logistički centar i podzemna garaža na Poljani, nabavljeno je 11 novih niskopodnih autobusa te su opremljena autobusna stajališta. Konzultantska kuća „Ernst & Young savjetovanje d.o.o.“ još u svibnju izradila je prijedlog novih linija na užem gradskom području, a danas su predstavljene i linije za prigradska naselja te podjela javnog gradskog prijevoza na zone“, rekao je zamjenik gradonačelnika Danijel Mileta.
Sadržaj studije predstavio je Mateo Uravić iz konzultantske kuće „Ernst & Young savjetovanje d.o.o.“ U prvoj zoni naći će se Šibenik i Brodarica, drugu zonu činit će prvi prsten prigradskih naselja odnosno Dubrava, Zaton, Raslina, Tromilja, Žaborić, Grebaštica i Vrpolje, dok će se u trećoj zoni nalaziti udaljenija prigradska naselja kao što su Perković, Vrsno, Goriš, Brnjica i Konjevrate.
Područjem grada Šibenika, odnosno prvom zonom prometovat će sljedeće linije: br 1. Meterize - Vidici, broj 2. Šubićevac - Ražine, broj 3. Njivice - Mandalina, broj 4. Brodarica - Autobusni kolodvor, te broj 5. Zablaće - Autobusni kolodvor.
U zonama 2 i 3 prema prigradskim naseljima prometovat će sljedeće linije: Linija 101 autobusni kolodvor - Zaton - Raslina, linija 201 autobusni kolodvor - Jadrtovac - Žaborić - Grebaštica, linija 301 autobusni kolodvor - Dubrava - Danilo - Slivno – Perković – Sitno Donje, linija 501 autobusni kolodvor - Vrpolje- Boraja - Lepenica s varijantom 501A koja povezuje i Vrsno, linija 701 autobusni kolodvor – Lozovac s varijantom 701B koja povezuje i Konjevrate, te linija 801 autobusni kolodvor - Baldekin - Podi. Za udaljenija prigradska naselja s nižom razinom naseljenosti kao što su Jadrija, Danilo Kraljice, Brnjica i Goriš bit će organizirana usluga prijevoza na poziv, odnosno prijevoz kombi vozilima uz prethodnu najavu.
Konzultanti su napravili i nekoliko tarifnih modela za naplatu karata, a dogovorom između Grada Šibenika i trgovačkog društva Gradski parking sljedeći model prihvaćen je kao optimalan.
Karte će biti podijeljene za vožnju u tri zone, bit će moguće kupiti jednokratnu kartu koja traje 90 minuta, dnevnu kartu i trodnevnu kartu. Za mjesečne pokaze postojat će samo jedna zona. S obzirom da Republika Hrvatska od nove godine ulazi u Eurozonu, cijene karata iskazane su u eurima.
Karta za jedno putovanje u prvoj zoni koštat će 1 euro, ukoliko se kupi na prodajnom mjestu ili preko aplikacije. Ukoliko se bude kupovala kod vozača koštat će 1.5 euro. Dnevna karta koštat će 3 eura te trodnevna karta 7 eura.
Za drugu zonu cijena jednokratne karte bit će 1.5 euro, odnosno 2 eura ukoliko se bude kupovala kod vozača. Dnevna karta će koštati 4.5 eura, a trodnevna 10.5 eura.
Za treću zonu cijena jednokratne karte bit će 2 eura, odnosno 2.5 eura ukoliko se bude kupovala kod vozača. Dnevna karta će koštati 6 eura, a trodnevna 14 eura.
Pretplatničke karte, odnosno pokazi vrijedit će za sve tri zone, a mjesečna cijena im je 20 eura. Povlaštene pretplatničke karte za učenike, studente i umirovljenike koštat će 10 eura mjesečno.
Dnevne, trodnevne i pretplatničke karte moći će se kupiti isključivo na prodajnim mjestima ili putem aplikacije.
Na glavnim pravcima, primjerice u ulici Stjepana Radića ili na tržnici, frekvencija dolaska autobusa na stanicu će biti će oko 4 do 6 puta na sat. Obavijest o dolasku autobusa bit će prikazivana na informativnim displayima na totemima koji su već postavljeni na gradskim autobusnim stajalištima, a kretanje autobusa moći će se pratiti i putem aplikacije koja je također izrađena u sklopu projekta.
Novi gradski prijevoz trebao bi građanima ponuditi znatno bolju uslugu od postojeće.
Predložene cijene niže su od dosadašnjih cijena u Šibeniku, a šibenski javni gradski prijevoz prema ovom prijedlogu bit će jedan od cjenovno najpovoljnijih gradskih prijevoza u državi. Prvih mjesec dana od početka prometovanja novih gradskih linija, javni gradski prijevoz bit će potpuno besplatan.
Osim pripreme za uspostavu usluge javnog gradskog prijevoza, Studija organizacije i integracije javnog prijevoza u gradu Šibeniku služi i kao strateški dokument dugoročnog razvoja javnog gradskog prijevoza. U Studiji su izrađeni scenariji razvoja usluge koje će biti moguće implementirati s povećanjem broja operativnog osoblja i nabavkom novih vozila. Studijom je obuhvaćen izračun operativnih i investicijskih troškova te projekcija za razdoblje od idućih 25 godina. Ove projekcije uključuju i buduće troškove koji bi se trebali dogoditi kao rezultat razvoja javnog gradskog prijevoza.
Također, Studijom je predloženo ustrojstvo i operativni menadžment javnog gradskog prijevoza. Gradski parking d.o.o. bit će operater za svakodnevne prijevozne operacije, informiranje i prikupljanje podataka, dok će za tarifnu politiku, planiranje i upravljanje biti zadužen Grad Šibenik.
Projekt „Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu“ operativno provodi Gradski parking d.o.o. u suradnji s Gradom Šibenikom kao partnerom. Financiran je iz Operativnog fonda konkurentnost i kohezija EU. Ukupna vrijednost projekta iznosi 99.847.705,83 HRK, od kojih se 73.801.381,09 HRK planira sufinancirati iz Kohezijskog fonda, a 13.023.773,13 HRK iz sredstava korisnika.
Objavljeno: 26.08.2022, 12:26h