Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap
SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Provedeno anketiranje u sklopu projekta SPINE: Građani zadovoljni javnim gradskim prijevozom

Provedeno anketiranje u sklopu projekta SPINE: Građani zadovoljni javnim gradskim prijevozom

 

 

Grad Šibenik je u suradnji s Veleučilištem u Šibeniku proveo anketiranje građana o zadovoljstvu uslugom javnog prijevoza za potrebe projekta SPINE (Smart public transport Initiatives for climate-Neutral cities in Europe project), financiranog iz programa HORIZON Europe. Rezultati analize upućuju na ukupno zadovoljstvo građana Šibenika novim javnim gradskim prijevozom.

Instrument prikupljanja informacija o zadovoljstvu građana uslugom novog javnog gradskog prijevoza bio je anketni upitnik koji se sastojao od ukupno 11 pitanja, a glavni cilj istraživanja bilo je dobivanje kvalitetnih i kvantitativnih informacija o zadovoljstvu građana uslugom javnog gradskog prijevoza.

Anketno istraživanje građana Šibenika na lokacijama autobusnih stajališta "Autobusni kolodvor Šibenik", "Bolnica" (ulaz s ulice Stjepana Radića), "Baldekin" (kod spomenika poginulim braniteljima), "Pijaca ili Tržnica" (kod Hrvatske poštanske banke) i "Poljana" (kod Kazališta) provelo je ukupno 10 studenata Stručnog prijediplomskog studija Promet Veleučilišta u Šibeniku na uzorku od ukupno 100 ispitanika.

Analizom prosječnih ocjena zadovoljstva ispitivanih čimbenika kvalitete javnog gradskog prijevoza, čimbenici kvalitete "ponašanje i ljubaznost vozača", "urednost autobusa", "točno i pravodobno obavještavanje" ostvarili su najviše prosječne ocjene od strane ispitanika koje su prosječno iznosile 4,44. Visoku ocjenu građana dobili su i preciznost te pouzdanost dolaska i odlaska autobusa, kao i organizacija javnog gradskog prijevoza tvrtke Gradski parking s prosječnom ocjenom 4,20, dok su "visina cijene autobusne karte", "uvažanje komentara i primjedbi", i "opremljenost autobusnih stanica" ostvarili prosječnu ocjenu 3,74.

Podsjetimo, Grad Šibenik uspostavio je novi sustav javnog gradskog prijevoza na svom području 1. rujna 2022. godine u sklopu poduzeća Gradski parking d.o.o. Šibenik. Kvalitetan, točan, pouzdan, učinkovit i siguran javni gradski prijevoz jedan je od značajnih čimbenika za kvalitetu života građana i posjetitelja na domicilnom području. 

„Rezultati ove ankete nas nisu iznenadili jer smo reorganizaciji javnog gradskog prijevoza pristupili stručno i sustavno. Očekujem da u vremenu koje dolazi - nabavom novih autobusa, povećanjem broja polazaka i broja linija te izgradnjom novih autobusnih ugibališta, a u konačnici izgradnjom Centra javnog gradskog prijevoza u gospodarskoj zoni Podi – rezultati narednih anketa budu još bolji“, kazao je zamjenik šibenskog gradonačelnika mr.sc. Danijel Mileta.

Projekt SPINE (engl. Smart public transport Initiatives for climate-Neutral cities in Europe project) projekt je Europske Unije (EU) koji od 1. siječnja 2023. godine ima za cilj ubrzati napredak prema klimatskoj neutralnosti integriranjem sustava javnog prijevoza s novim uslugama mobilnosti, shemama dijeljenja, aktivnim načinima transporta, i mikro-mobilnošću. Sustav javnog gradskog prijevoza neophodan je dio slagalice klimatske tranzicije, a ovim projektom želi se stvoriti učinkovitiji, održiviji, otporniji i inkluzivniji sustav javnog prijevoza. Gradovi država članica EU koji su uključeni u SPINE projekt su Antwerpen (Belgija), Bologna (Italija), Tallin (Estonija), Las Palmas (Španjolska), Barreiro (Portugal), Valladolid (Španjolska), Zilina (Slovačka), Heraklion (Grčka), Gdynia (Poljska), Rouen (Francuska) i Šibenik (Hrvatska). Iznos dodijeljenih bespovratnih sredstava za Grad Šibenik iznosi 677.250,00 EUR, a projekt završava 2026. godine.

  Objavljeno: 29.01.2024, 14:40h