Kod izrade Proračuna Grada Šibenika za 2012.godinu vodili smo se :
- analizom stanja rashoda i izdataka u tekućoj godini;
- utvrđivanju prioriteta u okviru javnih rashoda i izdataka;
- financiranju osnovnih zakonskih funkcija za rad Gradske uprave i svih proračunskih korisnika;
- financiranju neophodnih kapitalnih izdataka.”, kazao je gradonačelnik.
Početni Proračun za 2011.god.iznosio je 191.427.000,oo kuna, Rebalansirani proračun 188.498.000,oo kn.,a prijedlog proračuna za 2012.godinu iznosi 204.852.000,00 kn.
Zajedno s Proračunom Gradsko vijeće usvojilo je i paket odluka koje se naslanjaju na Proračun, a to su: Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Šibenika za 2012. godinu, Program održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Šibenika u 2012. godini, Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2012. godini, Program javnih potreba u sportu za 2012. godinu, Program javnih potreba u kulturi, tehničkoj kulturi i informiranju Grada Šibenika za 2012. godinu, Program zdravstvene zaštite i pomoći socijalno ugroženim, nemoćnim i drugim osobama Grada Šibenika u 2012. godinu.
Gradonačelnik je na današnjoj sjednici podnio i Izvješće o svom radu za razdoblje lipanj-prosinac 2011. godine (tekst uvodnog djela izvješća prenosimo u cijelosti):
Što se tiče Banja-lokacijska dozvola je izdana, a u tijeku je natječaj za izradu glavnog projekta. Da je riječ o važnom projektu za grad Šibenik i njegovu turističku orijentaciju, ali i za revitalizaciju stare gradske jezgre, prepoznalo je i Ministarstvo turizma, te dodijelilo 100.000,00 kuna za izradu projekta. Nakon potvrde glavnog projekta pred nama je raspisivanje natječaja za izvođenje radova i to za 2012. sportsko-rekreacijskih i plažnih sadržaja. Što se tiče objekata na lokaciji, njih ćemo vjerojatno ostaviti za 2013. s obzirom da, prema prvoj procjeni, troškovnik kompletnog uređenja plaže stoji 1,5 milijuna Eura. Pored proračunskih sredstava Grada Šibenika, računamo i na fondove EU, a postoji mogućnost da uđemo u partnerski odnos s privatnim investitorom.
Na preporuku prosudbene komisije Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije, aplikacija Grada Šibenika za sredstva u cilju revitalizacije tvrđave sv. Mihovila prešla je završnu prepreku za dobivanje 1 milijun Eura odnosno 60.01% opravdanih troškova projekta. Tu informaciju dobili smo krajem studenog i to je potvrda da smo kvalitetno pripremili projekt i da smo ispunili sve preduvjete za dobivanje sredstava. Pred nama je priprema teksta ugovora između Grada i SAFU-a, a temeljem preporuka prosudbene komisije, nakon čega ćemo izraditi i točan hodogram izvođenja projekta.
Od lipnja 2011. na Gospodarskoj zoni Podi nastavljeni su radovi na komunalnoj infrastrukturi, te je od ukupno ugovorenih 13.700.000,00 kn do sada odrađeno 11.400.000,00 kn. Raspisan je i natječaj za prodaju parcela i u pojavila su se dva nova investitora-Hino-Ing d.o.o. i Begić d.o.o. U tijeku je i natječaj za tri nove parcele za što su interes pokazala tri poduzetnika, a izmijenjeni su i uvjeti za investitore u zoni u vidu olakšanog i ubrzanog procesa realizacije poslovnog plana. Ishodovane su i potvrde glavnog projekta za 4 investitora koji su spremni za gradnju svojih objekata. U Poduzetnički inkubator su ušla dva nova poduzetnika i njegova popunjenost je i dalje 100%. U obnovu inkubatora uloženo je oko 150 000,00 kn, te smo dobili veću dvoranu za sastanke i dva nova ureda. Poduzeće Podi-Šibenik d.o.o. se prijavio i na 6 natječaja za bespovratna sredstva ukupne vrijednosti cca 900 000 Eura.
Na prostoru TEF-a u proteklih 6 mjeseci nastavljene su aktivnosti na završetku sanacije opasnog i neopasnog otpada.
U sanaciji opasnog otpada kao posljedica neizvršenja aktivnosti na sanaciji raskinut je Ugovor sa dosadašnjim izvođačem Sirovina odlagalište d.o.o. te načinjen obračun izvršenih radova temeljem kojeg je izvođač obvezan TEF-u vratiti oko 2.100.000 kn. Zbog odbijanja izvođača da potpiše obračun podignuta je tužba te ćemo povrat morati tražiti sudskim putem. Proveden je natječaj za zbrinjavanje 5.000 m3 iskopanog materijala zagađenog s više od 1000 mg/kg PAH-ova. Cijene dobivene na natječaju premašile su neiskorištena sredstva iz Ugovora o zajmu potpisanog sa Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te u okviru tih sredstava nije bilo moguće obavit taj dio posla. Pokrenuti su razgovori sa Fondom kako bi se odobrio dodatni zajam u okviru kojeg bi se riješila prva faza koja uključuje zbrinjavanje 5000 m3 najzagađenijeg materijala, ali od strane Fonda, unatoč inzistiranjima i uprave TEF-a i Gradonačelnika Grada Šibenika, nismo naišli na spremnost da se ovaj projekt prati u realizaciji.
U sanaciji neopasnog otpada je došlo do zastoja iz razloga što Westbrooke resource, engleski partner angažiran u projektu, više nije bio spreman financirati otpremu zamjenskog agregata kamena na neki od privremenih deponija, već je inzistirao na pronalasku konačnog kupca kako bi umanjio svoje troškove, ali je time, zbog problema u plasmanu tako velike količine materijala, usporio proces sanacije. Zbog toga je uprava TEF-a, u dogovoru s hrvatskim partnerom MLM group, pokrenula aktivnosti na prodaji 2.000 tona zamjenskog agregata metala koji je kao osiguranje deponiran u TEF-u i čija se vrijednost procjenjuje od 1,5 do 2 mil. EUR, kako bi iz tako dobivenih sredstava financirali dovršetak izmiještanja preostalih 100 – 130 tisuća tona zamjenskog agregata kamena. Na zahtjev potencijalnih kupaca je napravljena analiza sadržaja i kvalitete metala koje su im dostavljene te očekujemo konkretne ponude za kupnju 500 t metala čime bi se financiralo ponovno pokretanje sanacije. Uz uvjet dobivanje podrške Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i pronalaska kupca za metal dovršetak sanacije i opasnog i neopasnog otpada možemo očekivati u narednih 6 mjeseci.
Postavljanjem zaštitne ograde između platoa kod bazena u Crnici i budućeg športsko-rekreacijskog centra Banj, u studenome je u cijelosti završen projektizgradnje glavnog kanalizacijskog kolektora i vodoopskrbnog cjevovoda od bivše tvornice TEF do uvale Pekovac. Radovi na lokaciji obuhvatili su izgradnju mješovitog kanalizacijskog kolektora i izgradnju vodoopskrbnog cjevovoda u dužini od 1000m, kao i sanaciju kolničke konstrukcije postojeće prometnice uz izgradnju nogostupa s obje strane. Izgradnjom ove dionice kanalizacijskog kolektora riješio se i posljednji nekontrolirani ispust otpadnih voda u šibenski zaljev u zapadnom dijelu grada tj . područja Njivica, Smričnjaka i dijela Meteriza. Vrijednost investicije je 5.691.411,70 kn, a radove je izvela tvrtka Sarađen d.o.o.. Investicija se financirala iz dva izvora; sredstvima proračuna Grada Šibenika 3.591.411.70 (≈ 63%) i sredstvima Hrvatskih voda Zagreb u iznosu od 2.100.000,00 kn (≈ 37%).
Inicijativa za izgradnjom mreže odvodnje u dva važna smjera Podsolarsko – Ražine – Podi i Podsolarsko- Brodarica- Krapanj je daleko odmakla i pred sklapanjem smo ugovora o zajmu sa EBRD-om. Radi se o velikom projektu kojim rješavamo cijeli jugoistočni dio grada i za oko 30 tisuća stanovnika. Također, prije samog sklapanja ugovora obavit ćemo razgovore s Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj koja je spremna ponuditi svoj kreditni aranžman za ovaj važan projekt. Termini za izvedbu projekata su od lipnja 2012 do 2014 godine. U izvedbu bi išao prvo pravac Podsolarsko – Ražine – Podi, a potom u drugoj polovici 2012. godine i pravac Podsolarsko- Brodarica- Krapanj. Ovo naglašavam jer je bilo više neistinitih informacija u javnosti u vezi pravca Podsolarsko – Brodarica – Krapanj koje i ovom prigodom najoštrije demantiram.
Nakon godina čekanja napokon voda dolazi u Boraju. Po preuzimanju odgovornosti za upravljanje gradom Šibenikom prvi projekt koji smo željeli realizirati je upravo voda u Boraji. Rezultati tih napora se danas pokazuju. Financiranje se odvija u dva pravca. Dovodni gravitacijsko- tlačni cjevovod od autoputa do Boraje, te objekti crpne stanice i vodospreme financiraju se iz sredstava Hrvatskih voda i Ministarstva regionalnog razvoja, dok se mjesna vodovodna mreža financira iz gradskog proračuna Grada Šibenika. Do sad je utrošeno ukupno 5.624.400kn, od čega su 4.824.000 sredstva Hrvatskih voda i Ministarstva regionalnog razvoja, a 800.000 kn sredstva gradskog proračuna. Ovdje napominjem da je u tijeku ishodovanje potrebitih dozvola za građenje vodovodne mreže unutar zaseoka Boraja čije se građenje predviđa u prvoj polovici 2012.
Cesta Dubrava – Podi je pred završetkom. Imali smo određenih problema oko financiranja projekta, ali evo možemo na kraju stati pred Vas i reći: Grad Šibenik je sudjelovao u izgradnji ceste Podi- Dubrava sa 50% u izvlaštenju zemljišta na trasi ceste što čini i 25% u samom građenju što čini. Ova cestovna komunikacija otvara nove perspektive Gospodarskoj zoni Podi, utječe na bolje povezivanje s auto putem, odnosno čvorom Šibenik i u budućnosti će sigurno predstavljati kralježnicu Poda kojom će se dopremati i radna snaga, ali i sirovina potrebna za postupke proizvodnje, a otpremati gotovi proizvodi. Također otvara perspektivu razmišljanju o potrebi čvora Podi, odnosno usmjeravaju sredstava na postojeću cestovnu komunikaciju u svrhu izgradnje brze ceste na dionici od izlaza s auto puta na čvoru Šibenik do čvora Dubrava.
Zadovoljni smo s dinamikom izvođenja radova na osnovnoj školi Meterize . Metalne sekcije krovišta sportske dvorane su postavljene. Krenulo se s radovima postavljanja pločica i dovršenjem sanitarnih čvorova, kao i prilaznim putovima te rampama za invalide.
Postavili smo i na Draženov rođendan 22. listopada otkrili spomenik tom košarkaškom velikanu u čast. Zahvaljujući angažmanu obitelji, posebice majke Biserke, opremljena je i spomen-soba u stanu u Preradovićevoj ulici u kojem je Dražen proveo svoje djetinjstvo.
Na ove pozitivne turističke brojke utjecale su brojne ljetne manifestacije u Gradu i okolici, posebno eko festival Terraneo koji se održao na prostoru bivše vojarne Bribirskih knezova u Šibeniku. Prema dojmovima već nakon 1. Izdanja, ovaj glazbeno-ekološki festival ostvario je sva očekivanja i u glazbenom i u organizacijskom smislu, a posjećenost je bila iznimna, kako domaćih tako i inozemnih posjetitelja. Preko 35000 ljudi obišlo je Terraneo. Grad Šibenik pridonio je uspješnosti organizacije Festivala prije svega odabirom lokacije kao i ishodovanjem dozvola za korištenje prostora bivše vojarne. Također , Grad je osigurao potrebnu infrastrukturu, u čemu su sudjelovala gradska poduzeća, udruge građana kao i brojni volonteri. Siguran sam da će Terraneo postati višegodišnja tradicija na šibenskim prostorima.
U razdoblju za koje podnosim izvješće dogodio se i stečajni postupak nad projektnim društvom "Obonjan Rivijera" d.d., te ujedno i službeni prestanak projekta Obonjan Rivijera. Ta novonastala situacija je potvrda onoga što sam sumnjao od samog početka, a to je da od projekta nema ništa. Ipak, stečaj ne treba uvijek gledati u negativnom kontekstu; jer stečaj daje mogućnost u konkretnom slučaju i pokretanja aktivnosti, pa se nadam da je ovo novi početak Obonjana.
Projekt marina Mandalina krenuo je nabolje otkad ga je preuzeo strani investitor-turska grupacija Dogus grupa. U veljači očekujemo završetak radova vrijednih 15 milijuna Eura i otvaranje marine. Također, radimo na finalizaciji korekcija Ugovora o realizaciji projekta Hotel Šibenik, te će aneks tog ugovora ukloniti sve nedostatke osnovnog ugovora i projekt staviti u realne okvire. Time će se stvoriti i pretpostavke za početak gradnje hotela u lipnju 2012.g. Ove dvije investicije su tim vrjednije jer se radi o stranom ulaganju koje ovog trenutka čini više od 10% ukupnih stranih ulaganja u Republiku Hrvatsku.
Našeg obećanja da ćemo raditi na uređenju dječjih igrališta držimo se i nadalje; nakon igrališta kod sv. Elizabete i u onoga u krugu škole Jurja Dalmatinca, zajedno s tvrtkom Konzum uredili smo dječje igralište na Baldekinu. Pored igrališta uređenog i opremljenog za igru i druženje djece izgrađeno je i novo ograđeno košarkaško igralište.
U lipnju smo obilježili 20. obljetnicu osnutka 113. brigade Hrvatske vojske , te sam, zajedno sa županom, obiteljima poginulih pripadnika 113. brigade HV-a uručio plakete/posthumno/ za zasluge u obrani domovine i borbi za dostojanstvo hrvatskog naroda u Domovinskom ratu za neovisnu i suverenu Republiku Hrvatsku. U rujnu smo pak dostojanstveno obilježili 20. obljetnicu Spomendana rujanskog ratnog podviga.
Krajem kolovoza obišao sam sva gradska poduzeća i s direktorima porazgovarao o stanju u društvima, problemima u poslovanju, kao i gradskim projektima koji se odvijaju pod njihovim nadzorom.
Spomenuo bih i uspješne kontakte s Institutom Ruđer Bošković, posredstvom kojeg su u Šibeniku boravili predstavnici njemačkog Senckenberg instituta za istraživanje prirode sa sjedištem u Frankfurtu. Trenutno vodimo razgovore o realizaciji projekta za obrazovanje mladih ljudi kako Hrvata, tako i Nijemaca u području biologije mora koji bi se dijelom odvijao u postojećem objektu IRB-a na Martinskoj, a dijelom u zgradi iNavisa gdje bi se opremili laboratoriji i održavale ljetne škole i predavanja na temu istraživanja mora.”, naglasio je gradonačelnik.
Prijedlog Strategije razvoja Grada Šibenika, predstavila je, ispred izrađivača ovog dokumenta Micro-grupe, gđa Ivana Bujas Rupić, te podsjetila kako je sam dokument podijeljen na tri međusobno povezana dijela: 1. Analizu stanja, 2. Strateško opredjeljenje i 3. Razvojne projekte. „U Analizi stanja prikazuje se presjek zatečenog stanja po sektorima i završava SWOT1 analizom. U kontekstu analize promatraju se sektori: Opće i javne usluge, Obrana, Javni red i sigurnost, Ekonomski poslovi, Zaštita okoliša, Usluge unaprjeđenja stanovanja i zajednice, Zdravstvo, Rekreacija kultura i religija, Obrazovanje i Socijalna zaštita. Strateško opredjeljenje je dio u kojem se elaboriraju vizija, ciljevi i prioriteti te poveznice sa Županijskom razvojnom strategijom. Ovaj dio sadrži i provedbene odredbe te način praćenja i vrednovanja cjelokupnog dokumenta. Razvojni projekti ključni su proizvod Strategije razvoja jer definiraju izvedbu programa razvoja. Razvojni projekti se definiraju u resursima prostora, ljudi, vremena i novca i čine operativni dio Strategije razvoja.“, kazala je Bujas-Rupić.
Strategija razvoja Grada Šibenika je rezultat rada svih struktura, svih struka i predstavnika institucija našega Grada. Na izradi Strategije razvoja grada Šibenika radio je tim savjetnika sastavljen od konzultanata iz područja regionalnog i lokalnog razvoja, EU, financija i menadžmenta, te osobe zadužene za kontroling procesa i kvalitetu izrade ponuđenog dokumenta, ali naravno i brojni Šibenčani koji su bili sudionici radnih skupina. Ovaj dokument će Gradu Šibeniku znatno olakšati nominacije pred fondove EU, a sami dokument je baza i polazna točka aktivnosti ne samo aktualne, već i budućih gradskih vlasti. Ova gradska strategija usklađena je sa županijskom razvojnom strategijom, te su i u tom dijelu ispunjeni svi uvjeti za njezino provođenje. Ono što je Gradsko vijeće zaključilo jest da se Strategija, kao živi dokument, mora jedanput godišnje "ažurirati", odnosno da je potrebno utvrditi kako se ona provodi i koje se mjere moraju poduzeti kako bi se pratila vizija i ciljevi zacrtani u samom dokumentu.
S obzirom da je u prvotnom dokumentu među razvojnim prrojektima bila navedena Oštrica s projektom golf-terena, a u međuvremenu je takva razvojna vizija Oštrice odbačena, to je dan nalog izrađivaču Stategije-Micro grupi- da izvrši ispravak dokumentacije.
Objavljeno: 29.12.2011, 00:00h