Na poticaj Svjetske turističke organizacije (UNWTO) 27. rujna slavi se Svjetski dan turizma. Ove godine proslavljamo ga s temom „Turizam - povezivanje kultura“, s ciljem naglašavanja važnosti turizma u zbližavanju raznolikih kultura svijeta i promicanju globalnog razumijevanja kroz putovanja.
Hrvatska je ove godine bila među najuspješnijim turističkim zemljama na Mediteranu, s naglaskom na ponudi raznolikosti, ali i autohtonosti u okruženju svjetske konkurencije, ali smo istodobno postali i odredište bogate kulturne ponude, raznih festivala i zbivanja tijekom cijele godine, kojima svjedočimo bogatstvo naše tradicije i našim posjetiteljima pružamo jedinstveno i nezaboravno iskustvo.
Istodobno, bogatstvo raznolikosti kultura svijeta umnogome je, posebno tijekom ljetnih mjeseci, prisutno u Hrvatskoj, pa na taj način i sami širimo spoznaje o načinu života, običajima i svemu što nam donose naši gosti
Kulturna baština jest važan turistički resurs, a u nekim europskim zemljama upravo kulturni turizam ostvaruje više od polovice ukupnih prihoda od turizma.
Valja stoga podsjetiti kako je Hrvatska, s deset kulturnih dobara upisanih u UNESCO-ovu listu nematerijalne kulturne baštine, najzastupljenija na toj listi. I šibenska je kapa jedna od tih deset kulturnih dobara nematerijalne baštine.
Kulturni turizam stoga je jedna od poluga za održavanje konkurentnosti Hrvatske u europskom okruženju, na dosegnutoj razini udjela na međunarodnom tržištu, prema kojem smo prešli udio od dva posto svih međunarodnih gostiju u Europi, što znači da je svaki 50. europski turist doputovao k nama.
Ova turistička sezona bila je jedna od najuspješnijih i na području Turističke zajednice Šibenika. Govoreći o kumulativnim statističkim podacima o broju noćenja za prvih osam mjeseci tekuće godine onda valja spomenuti kako su oni tri posto veći u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ostvarena brojka veća je od predviđenih jedan posto. Od ukupnog broja noćenja koji iznosi 685.533 hoteli su ostvarili povećanje noćenja od 50 posto (347.177), kampovi su ostvarili povećanje od 28 posto (190.501), dok je privatni smještaj zabilježio rast od 22 posto (152.470).
Ovogodišnja turistička sezona po svim je segmentima bila bolja od 2010. koja je ponijela proglašena rekordnom.
Također valja istaknuti da je još jedno priznanje šibenskom turizmu stiglo i to od Slovenaca. Naime, Solaris Camping Beach Resort našao se u elitnom klubu hrvatskih i slovenskih „naj“ kampova u 2011. prema izboru slovenskih kampista. Osvojio je treće mjesto u kategoriji velikih kampova u Dalmaciji, iza kampa Straško u Novalji i kampa Šimuni na otoku Pagu.
Objavljeno: 27.09.2011, 10:10h