Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap
SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Turbo – raskrižje poboljšat će protočnost i povećati sigurnost prometa na Baldekinu

Turbo – raskrižje poboljšat će protočnost i povećati sigurnost prometa na Baldekinu

 

 

 

Grad Šibenik pristupa uređenju problematičnog križanja Bosanske ulice i Ulice Stjepana Radića. Novo idejno rješenje, koje je predstavio projektant Milan Majkić, predviđa rekonstrukciju u vidu „turbo rotora“ – kružnog raskrižja sa spiralnim tokom prometa.

„Postojeće križanje nije riješeno sukladno pravilima struke, prometni pravci nisu jasno definirani, stoga dolazi do velikog broja konfliktnih točaka unutar križanja. Unutar samog križanja nalaze se i dva pješačka prijelaza na kojima je kretanje pješaka nesigurno, a sam položaj istih utječe na kontinuitet prometa“, istaknuo je zamjenik gradonačelnika Franko Vidović. Također, rubovi kolnih i pješačkih površina u Bosanskoj ulici graniče s makadamskim i zelenim površinama te se koriste kao „divlja parkirališta“, stoga će ovakva rekonstrukcija poboljšati protočnost i povećati sigurnost prometa.

Ovo idejno rješenje obuhvaća uređenje Bosanske u njenoj punoj širini od križanja s Ulicom Stjepana Radića do križanja s Ulicom Petra Preradovića. Predviđeno je uređenje kolnika, zelenih površina, osiguranje mjesta za promet u mirovanju, te izgradnja obostranih površina za vođenje pješačkog prometa.

Na postojećem križanju dolazi do spajanja pet tokova prometa i dnevno cirkulira  oko 5 500 automobila te je analizom postojećeg stanja i konstrukcijom većeg broja poznatih prometno – građevinskih rješenja zaključeno da je rekonstrukcija u vidu „turbo rotora“ rješenje koje će, u odnosu na postojeće stanje, najkvalitetnije doprinijeti maksimalnoj sigurnosti odvijanja prometa vozila i pješaka te popraviti vizuru ovog dijela grada.

Osnovna karakteristika turbo – kružnog raskrižja je da su prometni tokovi vođeni po odvojenim voznim trakovima još pred ulazom u kružno raskrižje, a odvojene vozne trakove prometni tokovi imaju i cijelo vrijeme vožnje kroz raskrižje, što eliminira preplitanja i presijecanja prometnih tokova na ulazima i izlazima. Turbo raskrižje je svojom geometrijom manje nego klasični kružni tok te je tako smanjen opseg obuhvata u korist pješačkih i zelenih površina.

Istaknuti stručnjak za promet Zdravko Peran kazao je kako se kružna raskrižja posljednjih dvadeset godina nameću kao prometna rješenja u cijeloj Europi. Njihove prednosti su sigurnost, veća propusna moć te estetska kompatibilnost urbanim sredinama.“ Zato je ovo, s aspekta struke i estetike, najbolje rješenje za problematično križanje“, istaknuo je Peran.

Uredit će s i nova pristupna prometnica za pristup okolnim stambenim objektima, tako da će se urediti kolnik, zelene površine, osigurati mjesta za promet u mirovanju, mjesto za odlaganje komunalnog otpada te spoj na postojeću prometnicu unutar okoliša.

„Pripremni radovi odvijat će se do početka turističke sezone, a križanje će biti kompletno uređeno do kraja godine“, istaknuo je na kraju gradonačelnik dr. Ante Županović.  

  Objavljeno: 04.03.2013, 12:30h