Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap
SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Tvrđava kulture Šibenik predstavlja vizualni identitet Kuće umjetnosti Arsen

Tvrđava kulture Šibenik predstavlja vizualni identitet Kuće umjetnosti Arsen

 

 

Fizičku preobrazbu dvorane bivšeg kina Odeon u središtu Šibenika u novi gradski javni prostor namijenjen održavanju glazbeno-scenskih događanja, kino projekcija, kazališnih predstava, izložbi i konferencija prati i stvaranje novog vizualnog identiteta. Nakon što je početkom godine prostor dobio novo ime – Kuća umjetnosti Arsen, Tvrđava kulture Šibenik (koja je prostor dobila na upravljanje) raspisala je poziv za izradu vizualnog identiteta čija će prepoznatljivost, originalnost i suvremenost odražavati namjenu prostora i programske sadržaje i time biti temelj komunikacije prema korisnicima, partnerima i javnosti.

Poziv je izazvao veliki interes, a od čak 33 prijavljena odabran je rad autorskog tima Plac Studio. Iza imena stoje dva kreativca iz Zagreba - Roko Jurjević i Ivan Klanac -  većini poznatiji kao Roko i Klanac, koji su studio osnovali po završetku diplomskog studija na Studiju dizajna u Zagrebu, s već jasnom idejom i predodžbom kakav studio žele. Danas uz puno rada i fokusiranosti to i ostvaruju.

Kroz zadnjih par godina ostvarili su različite suradnje: s Akademijom dramske umjetnosti i njihovom Galerijom f8; Glumačkom regatom; u međunarodnoj sferi suradnja za konferenciju Fashion, Costume and Visual Cultures… Među recentnijim projektima na kojima rade su Art Zagreb i Zagreb Design Week, a u gustom rasporedu našli su vremena za prijavu na natječaj Tvrđave kulture. Kako je tekao proces oblikovanja vizualnog identiteta Kuće umjetnosti Arsen pojasnili su sami autori.

ODLUKA O PRIJAVI I PROCES STVARANJA VIZUALNOG IDENTITETA

„Čim smo vidjeli natječaj uvidjeli smo priliku za kreativnim promišljanjem i odmah smo se odlučili za prijavu! Nakon što smo pročitali raspis projektnog zadatka više nije bilo nazad. Počeli smo raspravu o tome što je Kuća umjetnosti Arsen i kakav identitet bi se mogao razviti. Projektni zadatak smo prezentirali prijatelju i kolegi dizajneru Aleksandru Obrenoviću s kojim smo krenuli u daljnju razradu. 

Vodili smo se time da predložimo kvalitetno i primjenjivo rješenje te da na neki način odamo počast Arsenu i Šibenčanima koje je on kroz svoj umjetnički rad predstavljao. Sa Šibenikom i nas vežu bliski prijatelji, poznanici, ljudi zbog kojih smo tu gdje jesmo. Doživljavamo ga kao grad bogat poviješću, kulturom i ponajprije inspirativnim ljudima.“, izjavili su autori.

Naglasili su da proces uvijek započinju razgovorom koji vrlo brzo preraste u ideje koje se kasnije prenose na papir (ili ekran) i dalje rastu i razvijaju se. Kako je dizajnerski proces složen i kod svakoga drugačiji, ističu da ih je kroz ovaj pratila i Arsenova glazba. 

„Svjesni smo veličine lika i djela Arsena Dedića, utjecaja koje je ono imao na Šibenik, Hrvatsku pa čak i svijet. I dan danas naši roditelji čuvaju njegove ploče i kazete, a jedan od nas dvojice ga je čak imao i priliku upoznati. Istraživali smo zaista svašta, od Arsenove glazbe i poezije, njegove prve dizajnirane singlice, do povijesti Šibenika i bivšeg kina Odeon. Negdje na pola, kada smo već imali skice koncepta, posegnuli smo opet za projektnim zadatkom kako bi uskladili koncept s potrebama.

Od ideje do realizacije je prošlo otprilike mjesec dana. Pri kraju procesa pregledali smo sve što smo imali pripremljeno i finalizirali samo ono s čime smo bili potpuno zadovoljni i za što mislimo da je ispunilo sve kriterije. A ono što smo izabrali imate priliku vidjeti u finalnom rješenju.“

PORUKA KOJU NOSI RJEŠENJE I IZAZOVI S KOJIMA SU SE SUSRELI TIJEKOM RADA

Autorski dvojac smatra da svaki vizualni identitet u velikoj mjeri mora odražavati prostor i ono što se u njemu događa, te da je nepojmljivo da prostor, bio javan ili privatan, nije vizualno promišljen i povezan s onime što predstavlja. Tijekom procesa rada na rješenju postalo je jasno koju poruku žele prenijeti vizualnim identitetom – Arsen je u ovom slučaju umjetnik i edukator koji privlači publiku k sebi, a prostor koji nosi njegovo ime ima otvorena vrata za sve. Namjera Kuće umjetnosti Arsen je okupljati, biti mjesto održavanja predstava, konferencija i radionica, a vizualni kod koji naglašava otvorenost treba pomoći da postane prepoznatljivo mjesto u Šibeniku, ali i u Hrvatskoj.

Upravo se na to vezuje i najveći izazov u projektu – pronalaženje kreativnog rješenja kojim bi se susretali lik i djelo Arsena Dedića te multimedijalnog prostora okupljanja, odnosno spajanje tradicije koju predstavlja Arsen i budućnost prostora.

O POZICIJI MLADIH DIZAJNERA U HRVATSKOJ, DIZAJNU, STVARANJU BRENDOVA

Jurjević i Klanac smatraju da se mladim dizajnerima i umjetnicima prilike za prepoznavanje njihova rada  u široj javnosti ne otvaraju dovoljno često. Kažu da natječaju poput ovoga pomažu u njihovom etabliranju i pružaju odličnu priliku za daljnji razvoj jer, i u slučaju da natječaj ne osvoje, ostaje iskustvo rada. To iskustvo smatraju bitnim i korisnim za rad na budućim projektima i u budućim kreativnim procesima, posebice kada se radi o stvaranju branda.

„Teško nam je izdvojiti samo jedan brand, jednu ideju koju smatramo sjajnom. Iz dana u dan se susrećemo s novim rješenjem koje nas iznenadi svojom inovativnošću, pozadinskom pričom pa tako i u konačnici primjenjivošću u tisku i novim medijima. Dizajn je u suštini rješavanje problema pa se kritički tako i promatra. Je li određeni dizajn riješio problem vidljivosti i prepoznatljivosti branda kao takvog? Ako je, ako ste ga uočili i zapamtili, problem je riješen a dizajner je zajedno s klijentom odradio svoj zadatak kako treba.“
 

  Objavljeno: 24.09.2020, 11:12h