Nakon što godinama nije funkcionirao i brojnih pritužbi i negodovanja građana, 1. rujna 2022. godine u eksperimentalnu fazu krenuo je novi sustav šibenskog javnog gradskog prijevoza. Novi, narančasti autobusi počeli su voziti na pet gradskih linija i pet prigradskih linija zahvaljujući EU projektu „Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu“ kojeg je provodila tvrtka Gradski parking d.o.o. i Grad Šibenik.
U sklopu projekta sagrađen je podzemni logistički centar Poljana, izrađena je Studija organizacije i integracije javnog gradskog prijevoza, digitalizirano je sedamnaest gradskih autobusnih stajališta i nabavljeno 11 novih niskopodnih autobusa s kojima je započela nova era mobilnosti u Šibeniku.
Godinu dana poslije Gradonačelnik Šibenika Željko Burić je jako zadovoljan funkcioniranjem javnog gradskog prijevoza. Smatra da građani komunalni prijevoz zaista doživljavaju kao značajan iskorak u mobilnosti na području Šibenika – „Novi komunalni javni gradski prijevoz grada Šibenika u organizaciji Gradskog parkinga bi nazvao urbanim iskorakom grada. Povezani su i dijelovi grada koji su uvijek funkcionirali kao zasebni cjeline, kao zasebna mjesta, na primjer Žaborić, Grebaštica, Zaton i Raslina bez obzira što su oni nekad imali ja to zovem međumjesni promet, ali ovdje govorimo uređenom komunalnom prijevozu. To je jednostavno promjena načina ponašanja i funkcioniranja grada, odnosno ja bih rekao na kraju da ta narančasta boja koju nose autobusi jednostavno predstavljaju identitet grada“.
A da je tome tako potvrđuju i brojke. U proteklih godinu dana javnim gradskim prijevozom prevezeno je gotovo milijun putnika, što je u odnosu na prethodne godine povećanje od 150 posto. Gradski autobusi na pet gradskih linija prosječno svaki dan prevezu 2.698 putnika. Najviše putnika je prevezeno na liniji L1 Meterize - Vidici skoro 210.000, slijede linija L2 Šubićevac – Ražine i L3 Njivice – Mandalina.
Ono što još nedostaje u nekom prometno logističkom smislu su autobusna ugibališta. Mi smo u fazi projektiranja petnaestak novih autobusnih ugibališta gdje bi onda autobusi stajali na nova mjesta, odnosno putnici bi sigurnije ulazili i izlazili. kaže Danijel Mileta, dogradonačelnik Šibenika i najavljuje nova ulaganja u sustav - Mi ne želimo ostati na tom broju autobusa, na tom broju linija, tom broju polazaka, stoga radimo novu dokumentaciju kojom bi onda prijavljivali se na europske fondove za nabavku električnih autobusa.
Studijom konzultantske tvrtke Ernst&Young predviđen je način na koji treba funkcionirati šibenski javni gradski prijevoz, i još se faktički provodi prva faza. Prema analizi studije, da bi na najkvalitetniji način pokrili područje grada Šibenika trebalo bi nabaviti ukupno 27 autobusa različitih gabarita za uvođenje dodatnih linija i povećanje frekvencije polazaka.
Direktor Gradskog parkinga d.o.o. Goran Bulat ponosan je i zahvalan djelatnicima tvrtke koji su odradili zahtjevan posao provedbe projekta Integrirane mobilnosti i uspostave sustava javnog prijevoza: Gradski parking d.o.o. od svog osnutka aktivno sudjeluje u rješavanju problematike prijevoza i prometa u mirovanju na području Šibenika pa je samim tim bilo logično da nam Grad Šibenik dodijeli upravljanje javnim gradskim prijevozom. U sklopu tvrtke uspostavljen je novi sektor javnog prijevoza, a najveći izazov je u organizacijskom smislu bio privući ljude. Danas imamo 32 vozača, a sam sektor javnog gradskog prijevoza ima 49 djelatnika. U budućnosti namjeravamo nabaviti električne autobuse te pripremiti infrastrukturu za punjenje električnih autobusa. Nabavkom novih autobusa bit ćemo u mogućnosti povećati i broj polazaka, što će, vjerujem izazvati zadovoljstvo kod naših korisnika.
Uspostava novog sustava donijela je građanima veću kvalitetu usluge. Moderne, klimatizirane autobuse, sustave za procjenu dolaska autobusa, digitalizaciju podataka i integraciju na Google transit što putnicima pruža mogućnost boljeg planiranja putovanja. Nije zanemarivo ni što se vozni redovi prilagođavaju sezonskim potrebama građana, a cijena putovanja jedna od najpovoljnijih u Hrvatskoj, subvencionirana od Grada Šibenika. Sve ove pogodnosti prepoznalo je 3200 sugrađana koji se mjesečno odlučuju na kupnju pretplatnih karata.
Glavni cilj projekta bio je povećanje broja putnika. Prošlu godinu smo završili sa 300.000 prevezenih putnika. U prvih šest mjeseci ove godine smo prevezli 500.000 putnika, a kroz sljedeći tjedan očekujemo i milijuntog putnika. Zanimljiva činjenica je da su od strane naših putnika ovo ljeto prepoznate kupališne linije i na njima imamo eksponencijalan porast broja putnika, naročito na linijama 4, 5 i 101. – kaže Ivan Kundid, rukovoditelj sektora Javnog gradskog prijevoza - Za sam kraj zaželio bi sretan prvi rođendan Javnom gradskom prijevozu Šibenik.
U povodu ove godišnjice, tijekom jutra Gradski parking putnicima u javnom gradskom prijevozu dijeli prigodne poklone.
Još jedna zanimljivost, u protekloj godini autobusi javnog gradskog prijevoza prešli gotovo 790.000 kilometara što odgovara putu do Mjeseca i nazad.
Više polazaka unutar sata, nova opremljena stajališta, dodatne linije i novi ekološki prihvatljivi gradski autobusi najava su još boljeg sustava javnog gradskog prijevoza koji nas čeka u budućnosti. Sustava koji će biti točan, pouzdan i siguran. I što je najvažnije – Na usluzi građanima.
Objavljeno: 01.09.2023, 12:13h